ויהי לאחר השבעה: הבן מונה לרבי מזוועהיל, האח מונה לרב הקהילה 

אהבה ואחווה בחסידות זוועהיל: לאחר שתכננו בחירות לבחור או האח של הרבי או הבן, האח וויתר למען השלום והבן יוכתר לאדמו"ר כשהאח יוכתר לאב"ד הקהילה של זוועהיל. משה ויסברג על הדרמה מאחורי הקלעים שליוותה את החסידות הירושלמית בדרך להכתרת ממשיך חדש

משה ויסברג | חרדים 5.9.2022 | 00:39

מימין הבן הרבי, משמאל רב הקהילה | צילום: שלומי טריכטר

שבוע לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל שנפטר בפתע פתאום בגיל 66 ולאחר שלא הוכתר ממשיך במסע הלוויה במלאת השבעה ימונה אדמו"ר לחסידות. 

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' לאחר ישיבת הנהלת החסידות בליל הלוויה בין היתר הוחלט כי אחיו של האדמו"ר, הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן ראש ישיבת זוועהיל הוא זה שיוכתר במקום אחיו לממלא מקומו. 

במהלך השבעה החלו חילוקי דעות בין המבוגרים בחסידות לצעירים, בעוד קבוצה של הצעירים שרצו את הבן הגדול הרה"צ רבי משה נתן נטע גולדמן לבין המבוגרים יותר שרצו את ראש הישיבה כשלבסוף הוחלט על בחירות שהתייתרו, לאחר שהגיעו לפשרה מבלי לספור את המעטפות בהם הצביעו החסידים והגיעו להסכם שלום לשמחת כולם. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים כי מי שיועד לכהן כאדמו"ר - ראש הישיבה הגרש"ד גולדמן הגיע בתוך השבעה להתייעץ עם האדמו"ר מאמשינוב והתייעץ עמו ממושכות לגבי השאלה האם לוותר על האדמו"רות לאור מה שקרה. הרבי מאמשינוב הכריע כי יש לוותר למען השלום. האח של הרבי שנודע בצדקותו כפי שמעולם לא נכנס למחלוקת ובוודאי לא לפצל את החסידות החליט לוותר ובכך למנוע בחירות.

בחסידות הוחלט למנותו לאב"ד הקהילה של זוועהיל, כך שהבן הרה"צ רבי משה נתן נטע גולדמן יכהן כאדמו"ר ודודו ראש הישיבה יכהן כרב הקהילה של זוועהיל בארה"ק.

היום (שני) כאמור יוכתר הרה"צ רבי משה נתן גולדמן, כממשיך דרכו של אביו, היום בשעה 15:00 בצהריים יעלו חסידי זוועהיל לפקוד את הציון בהר הזיתים, ובשעה 17:00 אחה"צ יתפללו תפילת מנחה בביהמ"ד ולאחמ"כ מעמד ההכתרה שם יעברו הקהל עם קוויטל ופדיון נפש לאדמו"ר החדש. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום