בשכונה החדשה: נחתמו היתרי בנייה ל-45 בתי כנסת

סגן ראש העיר בית שמש חתם על היתרי בנייה ל-45 בתי כנסת שיוקמו ברמת בית שמש ד' | מדובר בעשרות מבנים שישמשו את כלל הקהילות מכל חוגי היהדות החרדית

יוסי ריינר | חדשות בארץ 15.9.2022 | 19:38

בית שמש | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

נמשכת תנופת ההתחדשות בשכונות החדשות: מחזיק תיק ההנדסה סגן רה"ע ויו"ר אגודת ישראל בבית שמש הרב שמעון גולדברג חתם היום (חמישי) על היתרי בנייה ל-45 בתי כנסת שיוקמו ברמת בית שמש ד', השכונה החדשה שמתאכלסת בקצב מהיר בשנתיים האחרונות. מדובר בעשרות מבנים שישמשו את כלל הקהילות מכל חוגי היהדות החרדית.

בשונה מבעבר שעל כל הקהילה הושתו עלויות עתק עבור תכנון, הפעם אגף ההנדסה בראשות הרב גולדברג לקח על עצמו את התכלול באמצעות החברה הכלכלית בית שמש, כך שכל המבנים יוקמו בהיתר, בתיאום ותחת כל הכללים הקפדניים למען הסדר הטוב ולטובת תושבי השכונה. עוד לפני תקופת החגים יוכלו בקהילות להציב מבנים ניידים או להתחיל בבנייה הקלה ובאגף ההנדסה מצפים גם מחברת החשמל להתגייס על מנת לסיים את העבודות לחיבור קווי החשמל במגרשים.

"בעבר כשנציג קהילה היה מבקש הקצאה, היה עליו להתמודד עם הכל לבד, לא עוד", אומר סגן רה"ע ומחזיק תיק ההנדסה הרב שמעון גולדברג. לדבריו, "ראינו קהילות שרק על הבירוקרטיה המקדימה של מדידות ושאר העניינים הטכניים בזבזו שנה שלמה והפעם בגיבוי ובעזרת ראש העיר ד"ר בלוך עשינו הכל כדי לספק לקהילות שירות מהיר ונגיש ככל האפשר על מנת להקל, לפשט ולסייע לגבאי הקהילות ולתושבי השכונה".

עוד הוסיף הרב גולדברג, "בסבב הזה רוב הקהילות קיבלו מענה וזה בזכות שיתוף פעולה מקיר לקיר שלנו מול ראש העיר ד"ר בלוך וכל השותפים בקואליציה. הקהילות שעוד טרם קיבלו מענה, יקבלו הם בתקופה הקרובה ואנחנו מתחייבים שאף קהילה לא תרגיש מקופחת, נעשה לכך כל מאמץ אפשרי. בית שמש היא עיר גדולה שיש לה את היכולת לתת מענה לכל הקהילות. נמשיך להוביל את תנופת הבנייה וההתחדשות בעיר ויחד נצעיד את העיר קדימה למקום הראוי לה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום