הדיין הבכיר מתולדות אהרן ישמש כראב"ד בבית הדין 

לאחר הפצרות חוזרות ונשנות הוכתר הגאון רבי אהרן ברנדסדורפר הדיין הבכיר של חצר חסידות תולדות אהרן בירושלים לשמש כראב"ד בית הדין הגדול 'לשכת הפוסקים'. 'בחדרי חרדים' על מאחורי הקלעים וההפצרות הרבות מצד הרבי והגאב"ד הגר"נ קופשיץ לכהן בבית דין שהוקם לעילוי נשמת שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל 

משה ויסברג | חרדים 18.9.2022 | 16:07

הגר"א ברנסדרופר מימין בשיחה עם הגר"נ קופשיץ | צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי אהרן ברנדסדורפר הדיין הבכיר של חצר חסידות תולדות אהרן בירושלים הוכתר לשמש כראב"ד בבית דין צדק המרכזי 'לשכת הפוסקים ארץ ישראל' שהוקם בבית שמש על שמו ולזכרו הטהור של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. 

מדובר בדרמה של ממש בעולם הדיינות ההלכה ובתי הדין, המינוי של הגר"א ברנדסדורפר שקיבל את ברכתו של האדמו"ר מתולדות אהרן לאחר שגדולי הדיינים של הבד"ץ 'לשכת הפוסקים' ביקשו מהרבי שיפציר בדיין הבכיר לקחת את התפקיד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר התבטא ואמר "דיין צריך שיהיה קושטא קושטא ורבי אהרן כל רז לא אניס ליה בכל מכמני התורה", הרבי בירך את כולם בכתיבה וחתימה טובה ושלא יצא תקלה מתחת ידכם. 

הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ רב נחלה ומנוחה בבית שמש המשמש כגאב"ד של 'לשכת הפוסקים' קיבל משלחת חשובה מחסידי תולדות אהרן שהגיעו לבשר את דברי האדמו"ר מתולדות אהרן, מיד הגאב"ד הרים טלפון לגאון רבי אהרן ברנדסדורפר וביקש ממנו לקחת את המשרה ולכהן כראב"ד, בתחילה סירב לאחר מכן שהגאב"ד אמר לו כי זה זכות הרבים הגר"א ברנדסדורפר ענה כי אין מסרבים לגדול וקיבל את המשרה ועלה לגדולה לשמש כראב"ד בית דין צדק לשכת הפוסקים ארץ ישראל בעיר התורה בית שמש. 

בית הדין של לשכת הפוסקים שלה יש שלוחה מפורסם בעיר ביתר היכלי בתי הוראה המרכזי לשכת הפוסקים כתבו מודעה "ברכת התורה שלוחה לגאון הגדול לממשלת התורה הפוסק המובהק, יושב על מדין ומורה הוראה במאזני צדק וביושר סברא הגאון החסיד המפורסם אשר יראתו קודמת לחכמתו אשר העיד עליו הכהן הגדול כ"ק אדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א רבי אהרן, כל רז לא אניס ליה בכל מכמני התורה. ומורינו הגאב"ד שליט"א העיד עליו רבי אהרן איש אמת, ה"ה מורינו הגאון הגדול רבי אהרן בראנדסדארפער שליט"א מורה ודאין בקהילה קדושה 'תולדות אהרן'. 

אין ספק כי המינוי של הגר"א ברנסדרופר יפאר את בית הדין של 'לשכת הפוסקים' שכבר כך קנה את שמו הטוב בשנים האחרונות בקרב כלל החוגים והעדות.

מהנהלת 'לשכת הפוסקים' נמסר כי היעד הבא זה אתרא קדישא מירון, שם הביקוש רב מאוד, לאחר שאין מענה לציבור הבאים להתפלל על ציונו של התנא האלוקי רשב"י.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום