נשיא טורקיה ארדואן: "פוטין הסכים לסיים את המלחמה"

מנהיג טורקיה אמר כי פוטין הפגין נכונות לסיים את המלחמה באוקראינה ומוסקבה וקייב הסכימו להחליף 200 אסירים באחת מעסקאות חילופי השבויים הגדולות ביותר בשבעת החודשים של מלחמת אוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.9.2022 | 16:08

המלחמה באוקראינה | צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מנהיג טורקיה אומר כי פוטין הראה נכונות לסיים את המלחמה באוקראינה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בראיון אמש (שני) כי מוסקבה וקייב הסכימו להחליף ביניהם 200 אסירים באחת מעסקאות חילופי השבויים הגדולות ביותר בשבעת החודשים של מלחמת אוקראינה.

בשיחה עם ערוץ הטלוויזיה PBS זמן קצר לאחר השיחות עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין במהלך פסגה אזורית באוזבקיסטן, כינה ארדואן את המוחלפים "בני ערובה".

"מאתיים בני ערובה יוחלפו בהסכמה בין הצדדים. אני חושב שזה צעד משמעותי", המנהיג הטורקי הוסיף כי פוטין הפגין נכונות לסיים את המלחמה. "היו לנו דיונים מאוד נרחבים והוא בעצם מראה לי שהוא מוכן לסיים את זה בהקדם האפשרי", הצהיר ארדואן, וציין כי התרשם ש"הדרך שבה הדברים מתנהלים כרגע היא די בעייתית".

הצהרה זו סותרת את ההצהרה של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, שאמר לתקשורת הרוסית כי "דרכים פוליטיות ודיפלומטיות" לסיום המלחמה באוקראינה "אינן נבחנות כעת" על ידי מוסקבה. לדברי ארדואן, הפסקת האש תחייב את החזרת השטח האוקראיני שנכבש על ידי רוסיה. "אם יהיה שלום באוקראינה, כמובן שהחזרת השטח תהפוך לחשובה", הדגיש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום