"258 ילדים יגיעו לבית הכנסת בראש השנה בלי אבא"

כל השנה הסתובבנו ברחובות, וראינו מודעות אבל • בסוף השנה הן מתרכזות יחד, והתמונה שחורה משחור • מאחורי כל מודעה עומדת טרגדיה שמותירה כמה וכמה ילדים פצועים וחבולים • אף אחד לא יכול להחזיר להם את אבא ואמא, אבל אנחנו יכולים להקל על הכאב הנורא • קרן מיוחדת ל-258 יתומי השנה החולפת

כל רגע בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 22.9.2022 | 10:05

אילוסטרציה | צילום: Mendy Hechtman/Flash90

לוח המודעות שנמצא בקרן הרחוב, מתחלף בקצב מהיר מאוד. פעם זאת מכירת חיסול של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, פעם זאת מגבית חירום של ארגון חסד כזה או אחר, לפעמים זאת מחאה, אזהרה לציבור מפני בעיה הלכתית חדשה שהתגלתה, ולעיתים המודעה מבשרת על השקתו של ליין חדש של עניבות מיוחדות לבני התורה.

אבל יש מודעות מסוג אחד, שחוזרות על עצמן שוב ושוב: מודעות אבל. השטאנץ שלהן קבוע, הסגנון די אחיד. נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי הושברנו, לקינו בכפליים, עלה מות בחלונינו.
הסגנון אחיד, העיצוב דומה מאוד, אבל הטרגדיות. עצומות! מאחורי כל מודעה שכזאת שוכנת לה טרגדיה, אדם שנפטר.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן 258 יתומי השנה>>>

לצערנו הרב, במקרים רבים מדובר בטרגדיות קשות במיוחד, של אנשים שנפטרו בדמי ימיהם, ועוד לא הספיקו לחתן את כל ילדיהם. במקרים רבים מדובר באנשים שלא הספיקו לחתן בכלל ילדים. הם משאירים אחריהם אלמנות עם שמונה, עשרה וגם 15 יתומים לא נשואים.

במקרים אחרים זאת האמא שנפטרה, והיא משאירה את בעלה האלמן אם היתומים הרכים. אלו וגם אלו מקרים מזעזעים וכואבים עד מאוד.

כל אחד מאותם יתומים נותר חבול ומצולק. לגדול בלי אבא ואמא זה נורא ואיום. החוסן הנפשי נפגע, שמחת החיים נפגמת קשות, הבגדים הופכים להיות מוזנחים בחלק מהמקרים, סף הרגישות החברתית מטפס בחדות. הכירו, זוהי היתמות!

בנוסף לכל האמור, מתמודדים היתומים במקרים רבים גם עם קושי כלכלי. הבית אינו מתפקד, אין אבא שיפרנס או אמא שתדאג לכביסות והתפעול השוטף של משק הבית. להביא עזרה חיצונית עולה הון תועפות. בתחילה הם מקבלים עזרה מהשכנים והשכנות, אבל בהמשך הם הופכים ל'ותיקים' בתחום, ומאבדים את העזרה והסיוע.

לקראת סיום השנה, אספה קופת העיר את המקרים הקשים ביותר, היתומים הזקוקים לעזרה הדחופה ביותר. לאחר בדיקות חקירות ודרישות, התברר שבעשרות משפחות שחוו בשנה האחרונה טרגדיה, המצב הכלכלי נמצא בשפל מחריד.

בכל הטרגדיות הנכללות בקרן המיוחדת שהוקמה לשם כך, נכללים לא פחות מ-258 יתומים רעבים ללחם! 258 יתומים שזקוקים לעזרה דחופה ומיידית.

זה הזמן של כל יהודי באשר הוא לסייע להם. לתרום שקל אחד בודד לכל יתום. שקל אחד לפני ראש השנה, שקל אחד שיקרע את רוע הגזירה ויבטיח לכם שנה טובה ומתוקה.
שקל אחד לכל אחד מ-258 היתומים, משמעותו תרומה חד פעמית של 258 שקלים, כשאפשר כמובן לחלק אותה לתשלומים.

אחים יקרים. אנחנו חייבים לעזור להם. אנחנו לא יכולים להשאיר אותם מאחור.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן 258 יתומי השנה>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום