מני מזוז מסרב למינוי זמני: הרצי הלוי לא ימונה לרמטכ"ל

לאחר המכה שהנחיתו שופטי בג"ץ על היועמ"שית בהרב-מיארה וביטלו את מינויו של שופט העליון לשעבר ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. מני מזוז הודיע כי יסרב לעמוד בראשות ועדה זמנית מאחר והחלטת בג"ץ אינה מתיישבת עם מהות הוועדה ותכליתה 

חזקי ניימן | פוליטי 22.9.2022 | 20:07

מני מזוז | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר החלטת בית המשפט העליון לפסול מינויו לתפקיד יו"ר הועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס מני מזוז הגיב לדברם ואמר: "אני מכבד את החלטת בית המשפט, אף שאני סבור שההחלטה מוטעית ואינה מתיישבת עם מהות הוועדה ותכליתה. בנסיבות אלה לא אוכל לקבל על עצמי את תפקיד יו"ר הוועדה במתכונת שנקבעה." כזכור, בהכרעת הדין הערב, כתב בג"ץ: "הממשלה לא עמדה בנטל המוטל עליה להראות כי איוש המשרה באופן זמני אינו פתרון סביר והולם".

שופטי בג"ץ פתחו בשבועות האחרונים חזית נגד היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אחרי שדחתה את הצעתם שהמינוי יהיה זמני ולא למשך שמונה שנים, רק כדי שיתאפשר למנות רמטכ"ל. בג"ץ הקפיא את המינוי ודרש מהמדינה תשובות מדוע זה לא יכול להיות מינוי זמני, שידון רק במינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל. משמעות סירובו של מזוז למינוי זמני סותם את הגולל על האפשרות שהמועמד לתפקיד הרמטכ"ל, הרצי הלוי ימונה עוד קודם הבחירות בהחלטת הממשלה הנוכחית.

כזכור, הממשלה אישרה את מינויו הקבוע של שופט בית המשפט העליון בדימוס מני מזוז לראש הוועדה לפני כחודש. אחרי ששרת הפנים איילת שקד ביקשה מראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט להטיל וטו על המינוי, אמר בנט כי "זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה". "מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חיזבאללה וכריש, מב"ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה. אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום