התקנות של בני ברק: להחשיך את חלונות הראווה

רבני בני ברק בשורת תקנות חדשות לרגל שבת שובה: במכתב מיוחד שפרסמו לרבני הקהילות מבקשים לעורר על החשכת חלונות הראווה בחנויות בשבתות. לאסור מכירת טשולנט ללא הכשר, וכן להימנע מנסיעות מהירות בכניסת שבת קודש דבר הגורם לסכנת נפשות | המכתב המלא

משה ויסברג | חרדים 30.9.2022 | 07:37

חנויות ברחוב רבי עקיבא בב"ב | צילום: אילוסטרציה - פלאש 90

בערב 'שבת שובה' שבה מעוררים הרבנים על דברים הצריכים חיזוק, כתבו רבני העיר בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט תקנות חדשות לעיר שעליהן יעוררו הרבנים. 

במכתב כותבים כי "הננו לבקש מכבוד רבני הקהילות שליט"א לעורר בדרשות שבת תשובה על חיזוק צביון וקדושת העיר".

א. לחזק ולבצר את חומות העיר בני ברק בענייני הצניעות ולעורר את הציבור להקפיד להיכנס אך ורק לחנויות ביגוד המפוקחות אשר להן תו המעיד כי הם עומדים תחת פיקוח בתי הדין בעיר.

ב. לחזק את החנויות שנענו לפניית רבני העיר לשמור על קדושת השבת, ולהחשיך את חלונות הראווה והחנויות בשבת קודש (יוזמה אשר קבלה תאוצה רבה בשבועות האחרונים, וכל בעל חנות אשר פנה שלחו לו חשמלאי מטעם העיריה שיסדר את העניין).

ג. תופעת החנויות והמעדניות אשר אינם תחת השגחתנו ומוכרים כל מיני תבשילים ללא שום הכשר מוסמך, רבה בהם המכשלה, וידוע על מכשולות רבים כל של מיני סוגי בשרים מכל מיני הכשרים לא מקובלים (בעל מעדנייה ידוע נראה רוכש כמות בשר בהכשר לא מקובל על רוב הציבור), ירקות מ"היתר מכירה" שהגיעו בטעות... ערבי מכירת טשולנט ללא שום פיקוח ועוד ועוד, והקונים מעבר להיותם נכשלים בעצמם, מחזקים ומעודדים הם את המגמה הפסולה.

ד. חנויות הנותנות שירותי שימוש במחשב, להקפיד שיהיו רק כאלו הנמצאים תחת פיקוח "משמרת חותם" וכן טלפונים לקנות רק בחנויות הנמצאים תחת פיקוח, והשימוש המסוכן במכשירי הטכנולוגיה והנגנים למיניהם להזהיר גדולים על הקטנים.

ה. הנסיעות המסוכנות במהירות וללא שמירת כללי התנועה בערבי שבתות ויו"ט סכנת נפשות ממש בדבר, והאחריות על כל אחד ואחד

את מכתבם מסיימים "בברכה שיאריכו ימים על ממלכתם ויהיו דבריהם נשמעים להעמיד את קהילתם בקרן אורה, ויחתמנו הי"ת לשנה טובה בגשמיות וברוחניות". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום