חרדי נכנס לכפר הפלסטיני חוסאן והותקף: "זינקו עלינו רעולי פנים"

פלסטינים תקפו באבנים נהג חרדי, תושב ביתר עילית, שנכנס אתמול לכפר חוסאן הסמוך לעיר | הוא נפצע באורח קל והתפנה לבית החולים שערי צדק: "זינקו עלינו עם פנים מכוסות ואבנים בשתי הידיים" | העירייה החליטה - תיעצר כניסת פועלים מהכפר לעיר: "זו סכנת חיים של ממש"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 2.10.2022 | 07:27

חיילים בחוסאן, ארכיון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תושב ביתר עילית נפצע אמש (מוצאי שבת) כתוצאה מאבנים שיידו לעברו פלסטינים בכפר חוסאן הצמוד לעיר. המותקף, יהונתן הרשלג, סיפר כי נכנס לכפר להוציא ממוסך משאית השייכת לבנו, כשלפתע החלו כמה פלסטינים לתקוף את רכבו. הרשלג נפגע בראשו ופונה במצב קל לבית החולים שערי צדק בירושלים. בשבוע שעבר, נזכיר, נרגם באבנים נהג רכב חרדי שנסע סמוך לכפר. הוא נפגע באורח קל ולא נזקק לפינוי לבית החולים.

בשל התקיפה, החליטה עיריית ביתר עילית שלא לאפשר היום כניסת פועלים מחוסאן לתחומי העיר. "בימים האחרונים נכנסו כמה תושבי העיר לכפר הסמוך, והותקפו שם באכזריות ע"י פורעים. בנס, הם יצאו משם בחיים", נאמר בהודעת העירייה. "זו סכנת חיים של ממש". ראש העיר מאיר רובינשטיין קרא שוב לתושבים: "הפסיקו להיכנס לשם, שמרו על החיים שלכם".

"אני רגיל להיכנס לשם כבר 15 שנה", סיפר הרשלג לעיתון 'ישראל היום'. "המשאית של הבן שלי הייתה במוסך בתוך הכפר, ונכנסנו לשם כדי להוציא אותה. רגעים אחרי שנכנסו לפאתי הכפר זינקו עלינו קבוצה של צעירים בני 20 עם פנים מכוסות ואבנים בשתי הידיים. הבן שלי עשה פרסה מהירה אבל חלק מהאבנים כבר פגעו. אני ישבתי בכיסא ליד הנהג והאבן פגעה בראשי. נסענו ישר לבית החולים שערי צדק בירושלים".

"זה היה מפחיד מאוד, מסוכן מאוד", המשיך הרשלג לתאר. "הטבע שלי הוא לקפוץ מהרכב כדי 'לטפל' בהם, אבל זה לא היה נגמר טוב בשבילי, הצלחתי להתגבר על הדחף הזה. לא ידעתי שזה בעייתי להיכנס לכפר הזה. יש ביום יום מאות אנשים שנכנסים לחוסאן, זה חלק מהפרנסה של הכפר הזה. הם בדרך כלל שומרים שלא יהיו בעיות כי הם רוצים את העבודה. המוסכניק היה צריך לומר לנו שזה לא הזמן להיכנס, לא היינו מעודכנים שזה בעייתי".

הרשלג טוען כי זו לא הפעם הראשונה שהוא נפגע באירוע מטרור. "לפני חמש שנים ערבי ניסה להתנגש בי עם האוטובוס שבו נהג", סיפר. "המשטרה סירבה להאמין, אמרה שאני אשם בתאונה. יש לי מאז פוסט טראומה – ראייה כפולה, פגיעה בריכוז. זה היה נס שיצאתי בחיים". לדבריו, "כעת אני בבית החולים שערי צדק, מחכה לאישור להשתחרר. עשו לי חמישה תפרים בראש. כרגע לא אכנס שוב לכפר הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום