חבר המועצת נגד המצביעים לבן גביר: "נגד התורה"

ההתקפות כנגד החרדים תומכי בן-גביר גוברת: ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן יוצא למתקפה "הם מעמידים בסכנה את כל כלל ישראל, בכך שמתגרים באומות העולם - מעשיהם נגד התורה" • וגם: המענה לקנאים המסרבים להשתתף בבחירות "תכלית ההצבעה היא לאפשר לקיים חיי תורה ומצוות בארץ ישראל"

ארי קלמן | חרדים 21.10.2022 | 11:29

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן | צילום: נתי אמרגי

רגע לפני הבחירות: ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, מזקני חברי המועצת של מפלגת 'דגל התורה' הליטאית, מפרסם מכתב חריף נגד החרדים המתכוננים להצביע למפלגות ימניות, תוך שהוא רומז לפעילות של חבר הכנסת איתמר בן גביר, "מעמידים בסכנה את כל כלל ישראל", לשון המכתב.

"והשקט לא אוכל, כאשר שמעתי כי יש מציבור החרדים, הנוטים לתת קולם בעד מפלגה המכריזים על עצמם כי הם כביכול חרדים על ה' ועל דברו, וכל השקפתם בעניין שלימות ארץ ישראל, להחזיק בציונות ולאומיות, הם נטע זר בכרם בית ה'", כותב ראש הישיבה.

ראש הישיבה תוקף את אותם מפלגות, "בעצם ההתחברות איתם והתמיכה בהם, הרי שעל ידי כך מתחברים לדעותיהם, ונוטלים איתם חלק בכל הפעולות והמעשים שלהם, שהם נגד התורה". ראש הישיבה רומז נגד הפעילות של חבר הכנסת בן גביר "והשכם והערב הם מעמידים בסכנה את כל כלל ישראל, בכך שמתגרים באומות העולם, ועולים בטומאה למקום המקדש, ועוברים על ג' השבועות שהשביע הקב"ה את ישראל".

במכתבו משיב ראש הישיבה הרב ברגמן גם לטענות אלה שנמנעים בהצבעה כדי לא להכיר במדינות; "ונראה כי אף דעת הגדולים, שסברו כי על ידי ההשתתפות בבחירות יש בזה הכרה במדינה ודבר זה יביא להתערבות זרה ח"ו. הרי שעל עתה, בשעה שמנסים לשבור החומה, להתערב אצלנו, בתוך בתינו, ביכולת של יהודי לקיים חיי תורה ויהדות בארץ ישראל וחרטו מלחמה על זה בריש גלי - הם גם היו אומרים ומורים, שחוב קדוש עלינו להציל עצמינו מהם. כי בשעה זו כל תכלית ההצבעה היא לאפשר לקיים חיי תורה ומצוות בארץ ישראל".

המכתב המלא:

מסורת היא בידינו, הוראתם הברורה, לשעה ולדורות, של רבותינו הגדולים ראשי גולת אריאל אבירי הרועים, מו"ר גאון ישראל מרן החזון איש זיע"א ומור"ח רבנו הגדול מרן ראש הישיבה ה'אבי עזרי' זיע"א ועמם רבותינו הגדולים, כי חוב קדוש על כל אחד ואחד להתאמץ, לפעול ולהפעיל, עבור רשימת החרדים לדבר ה'. ומינה לא תזוע. וכמה חרדו ונצטערו על ענין זה.

ובאשר יום הבחירות ממשמש ובא, אין מן הצורך לעורר למי שיראת ה' בלבבו. וכפי מה שראינו בשנה האחרונה, איך שהמצב הרוחני של ציבור היראים לדבר ה' עומד בסכנה מוחשית. לא הייתה כזאת בישראל.

כאשר תועים ומתעים, מבקשים להשפיע על אורחות חיינו, בקדושה וטהרה. בניסיון להתערב ולחבל בכרם בית ה' ממש, ככל הגויים בית ישראל. ובפרט שעניין חירותם של בני הישיבות לשקוד על התורה באין מפריע, עדין עומד על הפרק. וקיום הישיבות זהו קיום התורה והיהדות, שזהו קיום כל בית ישראל.

וחלילה וחס להצביע וליתן יד למפלגה שאינה על פי דרך התורה. והשקט לא אוכל, כאשר שמעתי כי יש מציבור החרדים, הנוטים לתת קולם בעד מפלגה המכריזים על עצמם כי הם כביכול חרדים על ה' ועל דברו, וכל השקפתם בענין שלימות ארץ ישראל, להחזיק בציונות ולאומיות, הם נטע זר בכרם בית ה'.

כי בעצם ההתחברות איתם והתמיכה בהם, הרי שעל ידי כך מתחברים לדעותיהם, ונוטלים איתם חלק בכל הפעולות והמעשים שלהם, שהם נגד התורה. והשכם והערב הם מעמידים בסכנה את כל כלל ישראל, בכך שמתגרים באומות העולם, ועולים בטומאה למקום המקדש, ועוברים על ג' השבועות שהשביע הקב"ה את ישראל.

ובעצם ההצבעה עבור מפלגת יהדות התורה שסימנה ג', הרי זהו קידוש ה'. להניף את דגל התורה, להכריז גודלו של מחנה יראי ה' וכי 'חבר אני לכל אשר יראוך'. ואם חלילה תהיה ירידה בגודלו של מחנה החרדים הרי זהו חילול ה' נורא. וחלילה וחס להשתמט מכך בטענות שווא ומדוחים שאינם מן העניין, כי אתה ישן והוא ער לך.

ונראה כי אף דעת הגדולים, שסברו כי על ידי ההשתתפות בבחירות ותמיכתם במוסדות התורה, יש בזה הכרה במדינה ודבר זה יביא להתערבות זרה ח"ו. הרי שעל עתה, בשעה שמנסים לשבור החומה, להתערב אצלנו, בתוך בתינו, בחינוך צאצאינו, ביכולת של יהודי לקיים חיי תורה ויהדות בארץ ישראל וחרטו מלחמה על זה בריש גלי, שזה כל מטרתם, ואף על דברים שאינם נוגעים כלל לתמיכתם במוסדות התורה, הם גם היו אומרים ומורים, שחוב קדוש עלינו להציל עצמינו מהם. כי בשעה זו כל תכלית ההצבעה היא לאפשר לקיים חיי תורה ומצוות בארץ ישראל. והחרד על נפשו ונפשות ביתו יצביע בעד רשימת החרדים שסימנה ג'. ומי יאמר שלום אני, את נפשי הצלתי ושלום עלי נפשי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום