הערבים במלחמת הישרדות, יאיר לפיד בלי אסטרטגיה | סקירה

פחות משבוע לתוצאות האמת וההתנהלות בגוש השמאל קניבלית. יאיר לפיד ממשיך לגדול על חשבון מפלגות הגוש שלו שחלקן חוששות מהיעלמות כמו מרצ והעבודה. גם במפלגות הערביות חשים שהאדמה מתחתן רועדת ומנסים בזמן שנותר לעורר את השטח הרדום | תמונת מצב 

ארי קלמן | פוליטי 26.10.2022 | 22:28

אחמד טיבי/לפיד/מנסור עבאס | צילום: יונתן זינדל/יוסי אלוני, פלאש 90

6 ימים לבחירות: הקרבות בתוך גוש השמאל עולים שלב, כאשר העומד בראשות הגוש, ראש הממשלה יאיר לפיד מזגזג באסטרטגיה שעלולה לפגוע בו ובסיכויים שלו לצלוח להרכיב את הממשלה הבאה.

בימים האחרונים קרא יאיר לפיד להצביע דווקא למפלגת יש עתיד שתהיה הגדולה ביותר בגוש, דבריו הביאו את מרצ והעבודה למצב סכנה כשהן התקרבו לאחוז החסימה, מה שהביא למתקפה מצד ראשי מרצ והעבודה.

לפי דיווח, יו"ר מרצ זהבה גלאון פנתה ללפיד ואמרה: "זוהי אזעקת אמת. מרצ בסכנה. אנחנו מזהים נטישת מצביעים מאז שהתחלת את קמפיין המפלגה הגדולה. מבקשת שתפסיק ושתנהג כפי שנהגת בסבב הקודם".

הערב נשמע לפיד משנה את המסר, כשהוא מסביר בראיונות לתקשורת כמה נחוץ שתהיה מפלגה גדולה, הוא קרא גם לשמור על מרצ והעבודה, אך במטה יש עתיד פועלים להחליש את המחנה הממלכתי של בני גנץ, שלא נשאר ומשגר סרטון, בו  הוא אומר: "במתמטיקה של הפוליטיקה ללפיד אין ממשלה".

שיתוף פעולה עם המשותפת?

הערב (רביעי) העניק ראש הממשלה יאיר לפיד ראיונות לשלושת הערוצים המובילים, בהם התחמק מהשאלה האם ישען על חברי הכנסת של הרשימה המשותפת (חד"ש - תע"ל) לשם הקמת ממשלה בראשותו, אך התחמק מהשאלה ורק התחייב כי לא יהיו חלק מהממשלה.

אחמד טיבי ואיימן עודה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מנגד, במחנה הממלכתי מבהירים כי המסקנה כי ללפיד אין ממשלה היא בשל ההתנגדות שלהם להקים ממשלה עם המשותפת, "ללפיד אין ממשלה גם לא עם המשותפת כי המחנה הממלכתי לא יישב איתם".

כשנשאל יאיר לפיד בהתייחס לדברים שאמרה אמש חבר הכנסת עאידה תומא סולימאן ששיבחה את מחבלי הארגון 'גוב האריות' שחוסלו בשכם וכינתה אותם "שהידים", הוא סירב לתקוף את תומא סולימאן ולקרוא לה "תומכת טרור", כפי שכינה בעבר את איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

הקרבות במפלגות הערביות

בינתיים במפלגות הערביות, שלוש המפלגות, רע"מ, חד"ש-תע"ל ובל"ד נלחמות על כמות קטנה של מצביעים ערבים, כאשר מלבד בל"ד מפלגה הערבית נוספת בסכנת הכחדה.

בשעות האחרונות נשלחו עשרות אלפי מסרונים בשם חד"ש - תע"ל לציבור הערבי ומדווחים שמצבם עדיין קריטי והם בסכנת העלמות, לכן הם קוראים לתומכיהם וכלל הציבור לא לרפות ולתמוך. הצעד הזה בא כחלק מקמפיין נגדי כדי להכשיל את קמפיין בל"ד המבקש לשתות להם קולות על ידי הפצת מידע שלפיו חד"ש כבר עברו אחוז החסימה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום