אוסטריה תקשיח החוקים נגד שימוש בסמלים נאציים

ממשלת אוסטריה תדאג לעמוד בהתחייבותה לאסור על העסקה של עובדי ציבור בתפקידים ממשלתיים אם אלה יפרו את החוק שאוסר על שימוש בסמלים נאציים. הממשלה התחייבה לעשות זאת לאחר שחייל הורשע באחרונה על הפרת החוק שאוסר על לבישת נאציים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 29.11.2022 | 15:35

ביהכנ"ס המרכזי בוינה, אוסטריה | צילום: בחדרי חרדים

אוסטריה הבהירה בשבוע האחרון כי תקשיח את חוקיה האוסרים על שימוש בסמלים נאציים כדרך הסתגלות למגמות שבולטות בתקופה האחרונה, כולל המפגינים נגד מגבלות הקורונה שהשוו את עצמם ליהודים בשואה. בדומה לגרמניה, אוסטריה העבירה חוק לאחר מלחמת העולם השנייה שמחרים את המפלגה הנאצית ואוסר הפצה של תעמולה נאצית, כמו גם סמלים של הרייך השלישי, כולל הצדעה במועל יד.

בהפגנות שהיו בעבר נגד הקורונה, המפגינים באוסטריה ענדו כוכבים צהובים על דש הבגד כמו הטלאי הצהוב שהנאצים הכריחו את היהודים לענוד. המלה "יהודי" הוחלפה במלים "לא מחוסן".

"כל טריוויאליזציה של רצח העם הנאצי ושל פשעים נאציים נגד האנושות בשואה או הכחשת שואה חייבים להיענש ואינם מתקבלים על הדעת", אמרה שרת המשפטים זאדיץ ממפלגת הירוקים האוסטרית במסיבת עיתונאים. שינוי החוק דורש רוב של שני שליש בפרלמנט, כלומר, ממשלת הקואליציה זקוקה לתמיכה של לפחות מפלגת אופוזיציה אחת. המפלגה הסוציאל דמוקרטיה, הגדולה ביותר באופוזיציה, אמרה כי תמתין לטיוטה של החוק שתוגש לפרלמנט.

לדברי זאדיץ, ממשלת אוסטריה גם תדאג לעמוד בהתחייבותה לאסור על העסקה של עובדי ציבור בתפקידים ממשלתיים, אם אלה יפרו את החוק שאוסר על שימוש בסמלים נאציים. הממשלה התחייבה לעשות זאת לאחר שחייל הורשע באחרונה על הפרת החוק שאוסר על לבישת מדי SS ולא פוטר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום