לפנות בוקר: חתונת באיאן הסתיימה - הרבי ביקש בלי 'גראמען'

חתונת הענק של חסידות באיאן הסתיימה ללא גראמען: הרבי מבאיאן קם לרקוד מצווה טאנץ מבלי שהוזמן על ידי הגראמען בכדי שלא להטריח את הקהל | משה ויסברג עם סיכום מהחתונה הגדולה והמדוברת לבן זקוניו של הרבי, שנערכה אמש בהשתתפות רבבות עד השעות המאוחרות 

משה ויסברג | חרדים 30.11.2022 | 09:27

אלפי החסידים אמש בחתונה בבאיאן | צילום: באדיבות המצלם

אלפי חסידי באיאן בראשות גדולי ישראל השתתפו הלילה בחתונה הגדולה לבן הזקונים בחצר חסידות באיאן, ונערכה במתחם הדיסיטי במישור אדומים. 

רגע מיוחד נרשם במעמד ה'מצווה טאנץ' בשיאה של החתונה, כאשר אלפי החסידים חיכו וציפו בכיליון עיניים לריקוד ה'מצוה טאנץ' של הרבי לכבוד נישואי בן זקוניו, אבל אז התרחשה דרמה גדולה שהפתיעה את הנוכחים.

צפו בווידאו, הרבי מנהל דו שיח עם הרב ישראל אדלר והריקודים הסוערים:

 

הגרמאע'ר, בעל המנגן הרב ישראל אדלר, שהכין בימים האחרונים גרמע'ן מיוחד לכבוד הרבי בשילוב מקהלת חסידי באיאן, נקרא בבהילות לאדמו"ר. הרבי שאל אותו מה שמו והוא ענה לו, 'ישראל' ע"ש הבית ישראל מגור. הרבי בתגובה סיפר לו שהרבי הבית ישראל כשהיה מבקש משהו מהחסידים מיד הם עשו את רצונו כמו חיילים.

הרבי המשיך ואמר "אני מבקש ממך סליחה ומחילה וטובה אישית אני לא רוצה גראמע'ן רק שינגנו את השיר ואלך לרקוד", וכך היה.

אחד החסידים מתאר את שאירע באותן הדקות, "החסידים בתחילה התאכזבו, אבל למעשה הגראמע'ן כבר לא היה חסר לאף אחד, חסידי באיאן לא ידעו את נפשם מרוב שמחה מהריקוד שהרבי רקד במצווה טאנץ גם עם הכלה ולאחמ"כ עם בנו. בחיבה ושמחה שקשה לתאר ושהותירו רושם רב על הקהל".

 

בשמחת בית באיאן השתתפו בין היתר האדמו"רים מצאנז, קרלין סטולין, רחמסטריווקא, ערלוי, סאדיגורה, קופיטשיניץ, וואסלוי, בוהוש, פינסק קרלין, לויצק, פיטסבורג, משכנות הרועים, גארליץ, סקולען ירושלים, שומרי אמונים ירושלים, טריסק, שבט הלוי, קוז’ניץ, גאב"ד סקולען ב"ב, אב"ד טשארטקוב לונדון, הגר"מ אויערבאך תל אביב

בנוסף השתתפו: המשגיח הגה"צ רבי דן סגל, הראשל"צ רבי יצחק יוסף, הגאון רבי דוד כהן ר"י חברון, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ר"י מיר, רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר הראשל"צ והגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום