אוקראינה תיעדה אלפי פשעים עם תאי עינויים

הגברת הראשונה של אוקראינה מתייחסת להתקפות נגד אוקראינה ואומרת לחברי הפרלמנט כי קייב לעולם לא תיכנע. אולנה זלנסקה אמרה לחברי פרלמנט בלונדון כי אוקראינה תיעדה "אלפי פשעים" שנעשו על ידי כוחות רוסיים במדינתה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.11.2022 | 11:24

מתקפת הטילים על קייב | צילום: שירותי החירום וצבא אוקראינה

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה ביקשה "צדק" נגד התוקפנות הרוסית, ופנתה לבריטניה להיות מובילה במאבק. בנאום מיוחד בפני חברי פרלמנט ביום שני בערב, גברת זלנסקה קראה לפוליטיקאים לתמוך בקריאה להקמת בית דין מיוחד להעניש את מוסקבה. לדבריה, אוקראינה תיעדה אלפי פשעים על ידי כוחות רוסים עם תאי עינויים שנמצאו בערים וכפרים רבים.

בנאום מחריד אמרה הגברת הראשונה, כי ילדים עברו התעללות קשה כולל ילדים בני ארבע, והמבוגרת ביותר הייתה בת 85. תשעה חודשים לתוך הפלישה האכזרית, היא הזכירה את הבליץ של מלחמת העולם השנייה, ואמרה: "האוקראינים עוברים טרור".

"האיים שלכם שרדו את ההתקפות האוויריות, שהיו זהות לאלו שרוסיה משתמשת בהם כעת כדי להוריד אותנו על הברכיים" אמרה. "אנחנו שומעים כל יום סירנות זהות לאלו שנשמעו על ידי הדורות הבריטיים הקודמים, לא נכנעתם אז ואנחנו לא ניכנע עכשיו".

בנאומה בהשתתפות ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון ומנהיג הלייבור קייר סטארמר, אמרה גברת זלנסקה ש"ניצחון הוא לא הדבר היחיד שאנחנו צריכים".

"אנחנו צריכים צדק", אמרה לחברי פרלמנט ועמיתים. "עלינו להקים את בית הדין המיוחד נגד פשע התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה, אשר ישפר את עבודתו של בית הדין הבינלאומי ולא יחליש אותה". היא הוסיפה: "אנחנו צריכים לאחד את הקהילה העולמית בדיוק כפי שקרה בינואר 1942 כדי לתמוך בבית הדין המיוחד נגד התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום