בד"ה: אלמנת גאב"ד טבריה הלכה לעולמה

מסרה נפשה למען בעלה: הרבנית הצדקנית המחנכת מרת יפה מרים אויערבך ע"ה מטבריה, אלמנת גאב"ד טבריה הגרא"ד אויערבך זצ"ל שהסתלק לפני פחות משנתיים נפטרה בצאת השבת. מסע הלוויה הלילה בטבריה

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 24.12.2022 | 19:55

בעלה, הגרא''ד אויערבאך זצ''ל | צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'פוריה' בטבריה מגיעה הבשורה במוצאי שבת על פטירתה של הרבנית הצדקנת מרת יפה מרים אויערבאך ע"ה אלמנת הגאב"ד הגאון רבי אברהם דב זצ"ל שנפטר בחודש אלול תשפ"א והיא בת 83 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה בכ"ט סיון תרצ"ט כבת הבכורה של אביה הגאון רבי אשר זאב וורנר זצ"ל רב ואב"ד טבריה וחבר מועצג"ת, בנו של הגאון רבי שמחה בונם וורנר זצ"ל וחתנו של הגאון רבי אהרן יוסף לוריא זצ"ל. אביה נודע כתלמיד חכם עצום מגדולי וחשובי מורי ההוראה, ומגדולי החסידים דקהילת 'סלונים'.

לאחר נישואיה בחודש אלול תשט"ז עם בעלה הגאון רבי אברהם דב אויערבאך זצ"ל בנו של מרן פוסק הדור הגרש"ז זצ"ל התגוררו בירושלים, שם ישב בעלה על התורה ועל העבודה ביגיעה גדולה ועצומה ולא פסיק פומיה מגירסא. באותם שנים לא ידע דבר מלבד עמל ויגיעת התורה בה נתן את כל מעייניו, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות. דמותו המרוממת כאברך עמל ויגע בתורה בהתמדה עצומה הפליאה את לב כל רואיו, והייתה גורם משפיע על כל סביבותיו.

בז' בטבת תשי"ח נסתלק לבית עולמו אביה, הגאון רבי אשר זאב ורנר זצ"ל רבה של טבריה. מיד לאחר הסתלקותו של אביה נתנו בו גדולי הדור את עיניהם כבדי שימלא את החלל העצום שנפער בעיר טבריה ובכל סביבותיה, זאת למרות היותו צעיר לימים כבן כ"ג שנים בלבד.

עם התמנותו של בעלה לרב העיר בחודש טבת, מיהר לחזור על כל הלכות פסח, בכדי שיוכל להורות דבר ה' זו הלכה בהלכות חמורות אלו זאת מתוך היותו ירא הוראה וידיעת האחריות הגדולה המוטלת על כתפיו, כמורה הוראה בישראל.

במשך עשרות שנים עמדה לימין בעלה הגדול כשהרביץ תורה ויראה, הוא עמד כחומה בצורה על משמר הכשרות בעיר טבריה וכל אזור הצפון.  כמו כן עמד כחומה בצורה על משמרת השבת בעיר.

ביתה נודע בכל טבריה, כבית גדול לד' ולתורתו, שכל מבקש תורה יכול למצוא בו את מבוקשו  הייתה אישיות גדולה, שניהלה את בית הספר בטבריה וכן את מוסדות התורה והחינוך בעיר.

זכתה והותירה אחריה צאצאים גדולי תורה ויראה, זרע ברך ה' בניה הרבנים הגאונים: רבי אריה ליב מראשי ישיבת מיר-ברכפלד, רבי אהרן יוסף ממלא מקומו של אביו ברבנות העיר טבריה וראש כולל בבני ברק, ומשפחת בנה הגאון רבי שמחה בונם זצ"ל. בנותיו וחתניו הרבנים הגאונים: רבי יצחק ויינגוט, רבי מאיר וינר, רבי שלמה זלמן דרוק, רבי אולמן, רבי יהושע וולדמן ראש כולל 'רצופות' בשכונת נווה יעקב בירושלים, ורבי אריה פישר מנהל מוסדות החינוך עטה"ק בעיר טבריה. נכדים ונינים הממשיכים את דרכה בהליכה בדרך התורה והיראה, המבכים מרה את הסתלקותה לשמי רום.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת מקץ, נר שביעי של חנוכה) בשעה 23:00 מבית המדרש המרכזי 'אור תורה' ברחוב הרב ורנר 25 בטבריה לבית החיים הישן בטבריה שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום