לפיד מתריע: אם בן גביר יעלה להר הבית - ימותו כאן אנשים

לפיד התריע בישיבת הסיעה מעליה של השר לביטחון לאומי בן גביר להר הבית: "התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם"

ארי קלמן | פוליטי 2.1.2023 | 14:50

יאיר לפיד | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהצהרה הראשונה כראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מי שכיהן עד לשבוע שעבר כראש הממשלה, מתריע מכוונתו של השר איתמר בן גביר לעלות להר הבית ואומר כי צעד כזה יעורר מהומה ביטחונית ועלול לסכן חיי אדם. לפיד קרא לראש הממשלה נתניהו למנוע את עלייתו של השר לביטחון לאומי למקום הנפיץ. 

בפתח ישיבת סיעת ' יש עתיד' אמר ראש האופוזיציה לפיד: "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זו התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש הוא מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים".

כזכור, גורמים בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנו בימים האחרונים למשטרה והודיעו כי בכוונתו של השר לעלות להר הבית. טרם ברור האם העלייה להר תתקיים כבר השבוע, אם כי בלשכת בן גביר בדקו את האפשרות לעלות ביום שלישי או רביעי. במשטרה צפויים לקיים מחר דיון שבו תעלה סוגיית הכוחות שיאבטחו עלייה של השר, מתוך חשש כי הדבר יוביל למהומות.

בן גביר התייחס לדיווחים בכלי התקשורת על כוונתו לעלות בימים הקרובים להר הבית, ולא התחייב כי הדבר יתרחש השבוע. "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העלייה להר הבית", כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו.

"אכן", הוסיף השר הנכנס, "הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום