השגריר הישראלי באו"ם: "פער מחריד שלא מדווחים כאן"

שגריר ישראל לאו"ם חשף היום במהלך דיון באו"ם את השקרים של הפלסטינים כיצד הם מציגים פעילי טרור כ"קורבנות" של ישראל. השגריר הסביר מדוע דו"חות האו"ם מעוותים ואינם משקפים את המציאות בשטח. השגריר הבהיר כי השקרים והצעדים ההרסניים החד צדדים שהפלשתינים נוקטים בהם, הם הוכחה ברורה שהם לא מעוניינים בדיאלוג או פתרון

יענקי פרבר | מדיני 18.1.2023 | 22:43

השגריר ארדן באו"ם | צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נאם היום (רביעי) בדיון של מועצת הביטחון בנושא הסוגיה הפלשתינית. בנאומו תקף השגריר את השקרים שהפלשתינים מציגים באו"ם: "הפלשתינים מציגים מופע של שקרים. שמענו שוב ושוב איך השנה האחרונה הייתה השנה הקטלנית ביותר עבור הפלשתינים ואף קראנו זאת בדו"חות רבים של האו"ם, אולם אלה לא העובדות. למשל - במכתב ששלח אמש הנציג הפלשתיני הוא הציג את סיפורו של חמדי שאכר אבו דאיה, שכביכול נורה ונהרג. אבל מה שהוא "שכח" לציין הוא ששחאדי שחמאס האדיר, הוא מחבל שירה לעבר חיילים רגע לפני שנהרג ויום אחרי שפתח בירי לעבר אוטובוס ישראלי. הרוב המכריע של ההרוגים הפלסטינים אינם אזרחים תמימים. זו אולי הייתה השנה הקטלנית ביותר אבל רק עבור טרוריסטים פלשתיניים".

השגריר ארדן הוסיף ואמר: "לפי דו"חות האו"ם "רק" עשרים ישראלים נרצחו בידי מחבלים בשנת 2022 כאשר במציאות נרצחו 31 ישראלים. הפער בין הדיווחים לעובדות כשזה מגיע לפצועים והרוגים ישראלים הוא במאות, כאשר נראה שמוות או פציעה של ישראלי חשובים פחות. מה-1 בינואר 2022 ועד ה-31 לדצמבר 2022 בוצעו 5434 פיגועי טרור נגד ישראלים, 481 ישראלים נפצעו ו-31 נרצחו. זו הייתה השנה עם הכי הרבה פיגועי טרור שבוצעו נגד ישראלים בעשור האחרון".

השגריר התייחס להחלטה של הפלשתינים לפנות לחוות דעת משפטית של בית הדין הבינלאומי בהאג: "בשנת 2021 הציב אבו מאזן בפני ישראל אולטימטום - להיכנע למאה אחוז מהדרישות של הפלשתינים או שהוא יפנה להאג. זהו טרור מדיני. אם איום על ישראל באולטימטום אינו צעד חד צדדי, אני לא יודע מה כן. שנה לאחר מכן, הנשיא עבאס מימש את האיום שלו".

השגריר ארדן התייחס בנאומו להחלטת הקבינט הביטחוני שהתקבלה בעקבות המהלך החד צדדי הפלשתיני לנצל שוב לרעה את מנגנוני האו"ם בפנייתם לבית הדין בהאג: "ישראל לא תעמוד בחיבוק ידיים מול הטרור המדיני שהפלשתינים מפעילים נגדה. כל צעד שננקט על ידי ישראל בתגובה להחלטה המסוכנת הזו לפנות ל-ICJ, לא רק היה מוצדק וחוקי, אלא היה צריך לקרות מזמן וישראל רק עיכבה את הצעדים כדי לתת סיכוי לדיאלוג. מרגע שהפלשתינים הוכיחו באמצעות הפנייה לבית הדין, שאין להם שום עניין בדיאלוג אלא רק בטרור מדיני, אין יותר שום סיבה שלא ליישם את הצעדים המתבקשים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום