נכונות בממשל ביידן להרחיב את הסכמי אברהם

בממשל ביידן יש אינטרס לנסות ולקדם את הסכמי אברהם בצורה משמעותית, כך מזהים בישראל. הנושא עלה בהרחבה בביקורו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב סאליבן בישראל

אביחי חבר | מדיני 20.1.2023 | 09:54

נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב | צילום: קובי גדעון /לע"מ

בישראל מזהים כי בממשל ביידן יש אינטרס לנסות ולקדם את הסכמי אברהם בצורה משמעותית, בניגוד לעבר, כך דווח בכאן רשת ב'. הנושא נידון בהרחבה בפגישה המשותפת של היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, ושר החוץ אלי כהן.

אחת הסיבות לשינוי בגישה האמריקנית, אם כי היא לא המרכזית שבהן, היא העובדה שהסיכויים להגיע להסכם גרעין עם איראן הם אפסיים, ולכן האמריקנים מעוניינים לקדם באופן נמרץ את השיתוף פעולה האזורי.

גורם מדיני אמר: "הממשל האמריקני מעוניין לקדם את הסכמי אברהם בצורה משמעותית ולהרחיב את המדינות שבהסכם". לדברי הגורם, "כעת יתקיים ניסיון למפות, יחד עם האמריקנים, את המדינות שניתן אולי לקדם עמן הסכמים".

הניסיונות הללו מגיעים ברקע איתותים מצד סעודיה על נכונות להתקדם בתהליך הנורמליזציה עם ישראל. גורם סעודי אמר אתמול לכאן חדשות: "אם נתניהו יושיט יד ויראה שהוא רוצה שלום עם הפלסטינים, סעודיה תיתן עשר ידיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום