"שטר קודש": מקורבו של הגר"ח קנייבסקי בעדות מרגשת על סגולת 'בשלח'

הרב מנחם וייס, מקורבו של רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל , מעיד: כל הקרנות קודש, כל השטרות קודש – אבל השטר הזה הוא קודש קודשים • הזדמנות אחרונה לזכות בשטר בית הדין לעשירות ופרנסה ברווח

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 31.1.2023 | 07:14

הגר"ח קנייבסקי עם השטרות | צילום: באדיבות המצלם

התאריך הוא הכי מתאים שיש: פרשת בשלח, המכילה בתוכה את פרשת המן – שהיא סגולה עתיקה לפרנסה, הרי מה כתוב בפרשת המן? אדם ישן – וכאשר הוא מאמין, המן מגיע עד פתח ביתו.

וכאשר גדולי ישראל קבעו סגולה – משמיים הסכימו על זה.

זה התחיל מרבי מנדלי מרימינוב. הוא זה שקבע לקרוא את פרשת המן שניים מקרא ואחד תרגום – והכריז שזהו יום ששערי הפרנסה פתוחים, בעצם – זהו יום המזל של הפרנסה.

ומתוך הסגולה הזאת הגיע אלינו שטר הפרנסה...

לקבלת שטר הפרנסה הקליקו כאן

רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל היה חרד על המשפחות שאין בהן אוכל להאכיל את הטף. זה היה בנפשו, זה הביא אותו לדמעות. הוא לא יכול היה לנוח כשעל הפרק עמדה הדאגה הזאת, ובענין הזה - הוא יצא מגדרו ממש.

רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל לקח את היום הזה ביוזמתו. הוא ייסד את היום הזה – ביוזמתו!

בענינים אחרים רבני קופת העיר עלו אל הרב, שפכו את הקשיים -והרב נחלץ חושים לעזרה. אבל כאן – בענין שטר הפרנסה - זה היה מצידו...

רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל רצה לתת תוקף עצום לדבר הזה. צדיק גוזר והשם מקיים. זה מה שהוא רצה שיהיה! הוא רצה שכולנו נתרום 3000 שקלים, וזה משהו שלא קרה בפעמים אחרות. הוא בעצמו קבע והודיע את הסכום. הוא דיבר על שלושת אלפים שקל שיחולקו על ידי קופת העיר למשפחות שזקוקות לזה. בערך 84 שקל לחודש, כל משפחה תקח על עצמה את ה3000 שח האלה, הוא העמיד בית דין, הוא בעצמו העמיד בית דין!!

זה מעביר צמרמורת... זה מביא אותנו לידי בכי, להזכר איך הוא בעצמו עמד ופיקח על כל זה.

הוא יצא מגדרו למען הנזקקים. שלא יהיה מצב שיש משפחה שאין לה במה להאכיל את הילדים. זו הסיבה וזה האופן שבו נוסד שטר הפרנסה. שלא יהיה מצב שלאמא אין מה להאכיל את הילדים שלה. שילדים יושבים בכתה ואין להם לחם, שתינוק בוכה בלילה כי אין לו מטרנה. הדאגה הזאת לא נתנה מנוחה ל רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל!

ואחרי שהוא ייסד את השטר, ואנשים תרמו – מדהים היה לראות את התגובה שלו... זצוקלל"ה.

הביאו לרב את הדפים עם השמות של התורמים, מספיק לו כמה שניות, הוא בהרף עין קולט הכל. אבל הוא לא ממהר להסיר את העינים מן הדף. הוא קורא את השמות ורואה אותם, רואה אותם למרחוק, ומהנהן בראשו שם אחר שם... ואחר כך הוא חותם אחד אחד, למרות שבריאותית זה כבר לא היה קל עבורו, בשנה שעברה זה היה בערך חודשיים לפני הסתלקותו.

אתם קולטים? זה היה היום לפני שנה

לקבלת שטר הפרנסה הקליקו כאן

ויש כאלה שליבם נוקף... אולי זה היה תקף רק לשנה אחת? מי נותן לנו את ההבטחה שהשטר תקף גם לשנה הזאת?

הרב מנחם וייס, מקורבו של רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל , מעיד: אני הייתי מהמנחמים הראשונים, מיד כשגמרו את סעודת ההבראה נכנסתי לנחם, הייתי סהרורי. לא יכולתי לעצור בעצמי, זעקתי: "מה עושים? איך ממשיכים מכאן?"

ובנו חביבו של מרן זצוקל, רבי יצחק שאול ענה לי: גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם. ככה קבעו חז"ל וכך יהיה!!

ואכן, אני עד: רואים היום דברים שבימי חייו פחות ראינו. רואים את הברכות שלו מתקיימות, היום, בהיקף שאז לא ראינו.

ועוד דבר: רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל לא לקח את כל הסיפור על עצמו. הוא הקים בית דין במיוחד על זה. בנו חביבו רבי יצחק שאול, הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן , וגם הרב אידלשטיין שליט"א,
ואני זכיתי לראות... היינו שם במקום, והם חתמו, ורשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל נתן לזה תוקף של בית דין! וכשם שגוזרים בבית דין של מטה, כך גוזרים בבית דין של מעלה.

שטר הפרנסה היה ה"בייבי" של מרן. תמיד מרן היה מוציא את עצמו מן הענין ונותן לאחרים לדבר, אבל כאן להיפך, הוא הכניס את עצמו לענין, הוא העמיד את עצמו על הענין. כשרבי שמעון גלאי דיבר, הגר"ח היה אוזן קשבת אליו... רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל ממש העביר לו את כוח התפילה ואת כוח הברכה. וגם הוא הצטרף אל שלושת גדולי הדור. גם הוא קובע שברכותיו של מרן מתקיימות, עוד יותר מאשר בחייו.

הרב מנחם וייס, מקורבו של רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו חיים קנייבסקי זצוק"ל, מוסיף:
אני בטוח שמרן רואה הכל, הוא רואה מהשמיים שאחנו ממשכים את אותה דרך, עם בית הדין, עם הנוסח שהוא בעצמו כתב, והוא יודע שאלפי משפחות יצטרפו בתרומה של 3000 שח במשך שלוש שנים -
כמו שהובטחנו בשו"ע מידה כנגד מידה. בחנוני נא בזאת.

מרן נמצא אתנו כאן, ומרן בשמיים חותם על זה.

יש פה הבטחה! יזכו מידה כנגד מידה לפרנסה ברווח ולעשירות.

ויש גם עדויות לאנשים שתרמו בשנה שעברה – ומה הם מספרים היום...

א' הוא נהג הסעות – ומאז שהוא תרם - כל חודש הוא מרויח עוד 3000 שח!!! הוא אומר זאת במילים גלויות: "השקעתי פעם אחת, וכל חודש מאז הרווחתי עוד 3000 שח..."

איזה מזל היה לו... הוא באמת קנה את עולמו! כי היום הזה הוא יום מזל הפרנסה!!!

תפילה של יהודי בוקעת רקעים. אבל אם יש לנו את מרן קודש קודשים, נתרום בשלמות, 84 שח לחודש, תקבלו את השטר – ויירד מכם הלחץ!! תמשיכו מכאן והלאה בלי דאגות פרנסה, בריווח ובעשירות תגידו, יש משהו יותר טוב מזה?

לקבלת שטר הפרנסה הקליקו כאן>>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום