מצוקת השידוכים: הנגיד הבטיח 5000 דולר לשדכנים

במשרדי "בית נאמן" בישיבת 'אורייתא' יפעלו שדכנים אשר מבוקר ועד ערב יתאימו שידוכים לבחורי הישיבה המצפים לישועה • מי שעומד מאחורי המהלך המבריק הוא פטרון הבית וידיד הישיבה הנגיד ר' ליפא פרידמן מניו יורק אשר הקדיש את הפרויקט לע"נ הצדיק רבי עמרם בן דיוואן הטמון במרוקו

משה ויסברג | חרדים 1.2.2023 | 17:03

המעמד בישיבת אורייתא | צילום: אלי קובין

מצוקת השידוכים בעולם הישיבות החסידי הפכה כבר מזמן לנושא טעון שמונח תדיר על שולחנם של צדיקי ומאורי הדור אשר מנסים בכל דרך להביא פתרונות למעוכבי הזיווג. רק במהלך השנים האחרונות החליטו מנהיגי קהילות לערוך צעדים חשובים בתוככי הקהילה או החסידות במטרה לנסות ולהקטין את המספר הרב של הממתינים לישועה.

גם בישיבת "אורייתא" החסידית בירושלים החליטו על פרויקט יוצא דופן אשר עתיד בסיעתא דשמיא למצוא זיווג לבחורים הרבים שטרם מצאו את זיווגם הנכון. מדובר בפרויקט ייחודי אשר לשמו הוקם משרדים מיוחדים תחת השם "בית נאמן" בהם ישבו שדכנים אשר מבוקר עד ערב יתאימו שידוכים לבחורי הישיבה.

 

מי שעומד מאחורי היוזמה המבורכת הוא פטרון הפרויקט הנדיב רבי ליפא פרידמן מארצות הברית אשר החליט לעשות סוף למצוקת הבחורים אשר פעמים יכולים להמתין זמן רב וממושך עד למציאת זיווגם.

במשרדי הפרויקט אשר בהנהלת הרב יעבדו מספר שדכנים במקביל אשר ישקיעו את כל כוחם ומרצם אך ורק למען בחורי הישיבה, כך שבסייעתא דשמיא בתוך זמן לא רב הם ימצאו את זיווגם הנכון.

כעת, לאחר תקופה ארוכה של הכנה, הפרויקט המיוחד יצא לדרך במעמד מרשים ויוצא דופן של חנוכת משרדי "בית נאמן" שנערך ביום רביעי האחרון במבנה ישיבת "אורייתא" החסידית בירושלים.

במעמד המיוחד השתתפו רבני הישיבה, הגאון רבי אברהם משה וורצברגר וכן פטרון הבית וגדול תומכי הישיבה הקדושה הנגיד הרבני ר' ליפא פרידמן אשר החליט להקדיש את היוזמה לעילוי נשמתו הטהורה של הצדיק הפלאי רבי עמרם בן דיוואן זיע"א הטמון במרוקו ואשר רבים נושעו שם בענייני זיווגים.

ראש ישיבת "אורייתא" הגאון רבי דוד שפר הכריז כי כל שדכן שימצא שידוך לבחור מעל גיל 22 במסגרת המיזם החדש יזכה לשכר של 5,000 דולר תרומת הנגיד פרידמן. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום