מיקירי קרתא דירושלים: רבי אברהם קורלנסקי ז"ל

הרב אברהם קורלנסקי ז"ל משכונת רמת שלמה בירושלים שעסק שנים ארוכות בגמילות חסד של אמת הלך לעולמו בגיל 84, כשהוא מותיר אחריו דור ישרים מבורך. הלווייתו תתקיים הערב בירושלים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 26.2.2023 | 18:32

הרב אברהם קורלנסקי ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב הגיעה היום הידיעה המעציבה על פטירתו בשם טוב ובשיבה טובה, של הרב ר' אברהם קורלנסקי ז"ל מחשובי תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים והוא בן 84 בפטירתו.

המנוח ז"ל, נולד בעשרה בטבת תרצ"ט לאביו הרב מרדכי יצחק קורלנסקי זצ"ל ולאמו מרת שושנה ע"ה.

בצעירותו נסע ללמוד בישיבת כפר סבא אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ולאחר מכן למד בישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים שם נקשר בעבותות אהבה למורו ורבו המשגיח הגה"צ רבי אליהו לופיאן זצ"ל בעל ה'לב אליהו' וכל חייו היה שגור על לשונו פנינים של מוסר משיחותיו של המשגיח זצ"ל.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת ציפורה בתו של הרב שמואל זליג רוחמקין זצ"ל. גיסו של מרן הגרש"ז אוירבאך זצ"ל שהפך לדודו ולרבו המובהק במשך כל השנים כשהיה מכונו בהלכה בעיניני הפרט והכלל לאחר נישואיו הגיע לשכונת גבעת שאול בימים אלו היה מחסור בשיעורי תורה בשעות הערב לעמלי הפרנסה והוא במסירות הקים כמה שיעורי תורה בשכונה שעד היום מאירים ודורות של לומדי תורה זכו לסיים את הש"ס כמה וכמה פעמים כשהמנוח מקפיד להשתתף בהם כסדרם בכל זמן ובכל מצב.

כמו כן עסק בגחש"א במסגרת עבודתו בחברה קדישא קהילת ירושלים שם דאג להנחיל את מנהגי ירושלים גם לציבור הכללי שהגיע לירושלים בכדי לטמון בעפרה את יקיריהם. היה בקיא בכל מנהגי ירושלים וקבורת המת ותמיד בשעות הקטנות של הלילה היה זמין לשאלות בהלכה של משפחות שאבדו את יקיריהם והיו מתייעצים עמו בהלכה ובמנהגים.

משפחות רבות מהמגזר הכללי שלא זכה לשמור תורה ומצוות כשהיו מגיעים אליו להלוויות היה מסביר להם את חשיבות עילוי הנשמה לנפטר והיה בסבלנות נפלאה ובמתק שפתיים מסביר להם את הלכות המת ועילוי הנשמה למנוח וקירב רבים ע"י זה לאבינו שבשמים.

לפי מנהג ירושלים שאין מלינים את המת היה יוצא בשעות לילה מאוחרות לקבורת המת תוך כדי סיכון של נסיעה בהר הזיתים, כשלעיתים גם נפצע בחוזרו לאחר מטר של אבנים שהושלכו ע"י פורעים ערבים אך לא נרתע ויצא שוב ושוב.

לפני כ25 שנה עבר להתגורר בשכונת רמת שלמה והיה מראשוני תושבי השכונה והיה ממתפלי בית המדרש שומרי החומות שם קבע את מושבו לתורה ותפילה והיה עושה ומעשה למען הקהילה הקדושה כשדאג לגייס תרומה לספר תורה מהודר ברוב פאר והדר.

רבי אברהם היה איש ישר דרך, אציל הנפש ומאיר פנים לכל אדם. בדרכו זו קירב יהודים רבים לאבינו שבשמיים היה איש שמח ומשמח דאגתו בליבו וצהלתו על פניו.

בשנת תשע"א שיכל את בתו האישה הצדקנית מרת חסידה פרומה שכטר ע"ה, שנפטרה בדמי ימיה לאחר שחלתה במחלה והיא בת 43.

כמו כן היה קשור בלו"נ לאדמו"רי בית פיטסבורג זצ"ל וכן ליבלחט"א האדמו"ר מפיטסבורג.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי', בין בניו הרה"ח ר' אריה קורלנסקי משב"ק אצל האדמו"ר מפיטסבורג,
הרב ר' חיים שעוסק בקירוב רחוקים ממקימי התורה בצפון הארץ ומייסד הקהילה והכולל בעיר טבעון והר"ר דוב קורלנסקי מבני ברק.

מסע הלוויה יצא הערב (ראשון) בשעה 20:30 מביתו ברחוב אגרות משה 3 בשכונת רמת שלמה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום