חתנו של ה'בבא סאלי': הצדיק רבי דוד בוסו זצ"ל

הצדיק רבי דוד בוסו זצ"ל חתנו של סדנא בבא סאלי זצ"ל הלך לעולמו בשם טוב בגיל 92 משה ויסברג עם פרקי חייו של חתנו החביב של הבבא סאלי שזכה לדורות ישרים ובנים תלמידי חכמים מופלגים מרביצי תורה ויראה. הלוויתו תתקיים הערב בירושלים בהשתתפות אדמו"רי אבוחצירא

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 1.3.2023 | 16:33

הגה"צ רבי דוד בוסו זצ"ל | צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבשורה על הסתלקותו בשיבה טובה של הגאון הצדיק רבי דוד בוסו זצ"ל, חתנו של סדנא בבא סאלי וראש מוסדות 'מאור ישראל' שהלך לעולמו בגיל 92. 

רבי דוד בוסו זצ"ל נולד בארגנטינה וכל חייו שאף ללמוד תורה בארץ ישראל. במשך כמה שבועות הפליג באונייה עד שהגיע לארץ הקודש ונכנס ללמוד בישיבת מיר. 

במיר למד אצל ראש הישיבה הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, אליו היה מקורב מאוד כבן בית. לאחר מכן גם למד בישיבת פורת יוסף בראשות ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטיה זצ"ל והרב היה מחלק את זמנו בין שתי הישיבות, חצי יום בישיבת פורת יוסף וחצי יום בישיבת מיר. 

באותה תקופה כשהגיע לפרק האיש מקדש הוצע לו רעייתו הרבנית אביגיל שתחי' בתו של סדנא בבא סאלי זיע"א. 

לימים סיפר בראיון למוסף התורני 'עונג שבת': "אני, כיון שלא הכרתי את משפחת אביחצירא, הסתפקתי אם משפחה זו חזקה מספיק... בכל זאת החלטתי לגשת לבדוק את הדברים, וכך נקבעה לי פגישה עם מו"ח הקדוש זיע"א בביתו ברח' שמעון שבשכונת בקעה בירושלים".

"לאחר שדפקתי בדלת ביתו של האדמו"ר, פתחה לי הרבנית את הדלת, ומיד התפעלתי לראות את גודל הצניעות שלה, והבנתי עד כמה טעיתי בחשש הראשון שהיה לי. השתוממתי מהצניעות הגדולה, הקדושה והטהרה, עדינות הנפש, ולא נשאר לי ספק כי זה הבית שאליו אני רוצה להיכנס. כאשר נכנסתי אל האדמו"ר זיע"א, ראיתי לפני מלאך אלוקים ממש, קודש קדשים, כאשר הוא שקוע בלימודו ובעבודת הקודש שלו. האדמו"ר קיבל אותי בחביבות והושיב אותי על ידו, שאל אותי כמה שאלות קצרות עלי ועל משפחתי, ומיד לאחר מכן התחיל לדבר איתי בדברי תורה. כך דבר עימי במשך כשעתיים, מעניין לעניין, מסוגיא לסוגיא, ממסכת למסכת. לאחר מכן חזרתי ללימודי בישיבה וציפיתי לתשובתו של האדמו"ר, ועכשיו כבר ידעתי כי זכות גדולה ועצומה תהיה לי אם אזכה להידבק באיש אלוקים קדוש כמותו".

"לאחר כמה ימים הזמינו אותי שוב אל בית האדמו"ר, שם הושיבו אותי בראשו של שולחן ארוך שהיה בסלון הבית, כאשר בראשו השני של השולחן ישבה הרבנית אשת האדמו"ר זיע"א עם בתה, רעייתי שתחי', וכך התנהלה השיחה בינינו. לאחר כשבועיים התקיימה סעודת האירוסין בה השתתפו ת"ח רבים ממקורביו של האדמו"ר ורבים מרבני הישיבות מיר ופורת יוסף. חברי מישיבת פורת יוסף סיפרו לי על חשיבותה של משפחת אביחצירא ועל גדולתו וקדושתו של מו"ח זיע"א, והייתה לי שמחה גדולה שזכיתי להיכנס לבית קדוש כזה".

שבועיים לפני החתונה חזר באבא סאלי למרוקו ובחתונה סידר קידושין ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטיה זצ"ל.

מאוחר יותר עבר יחד עם רעייתו שתחי' להתגורר בפריז שבצרפת שם גם הגיע לביתם למשך תקופה ה'בבא סאלי' זצ"ל שחיבבו בצורה מיוחדת וכן צדיקי המשפחה שנהגו להפליג בשבחו, כמו כן היה בקשר עם שאר צדיקי המשפחה.

לפני למעלה מארבעים שנה עלה שוב לארץ הקודש והתיישב בשכונת רמות א' בירושלים. רמות הייתה אז ריקה מתלמודי תורה, ורוב תושביה לא היו שומרי תורה ומצוות. רבי דוד זצ"ל הקים אץ תלמוד תורה "מאור ישראל". אז היה זה התלמוד תורה הראשון בכל שכונת רמות ועד היום הת"ת עוסק בחינוך ילדי ישראל בדרך ישראל סבא, עם צוות חינוכי מקצועי ומיוחד המסייע לתלמידים להתקדם בלימודים.

המנוח הצדיק זצ"ל זכה והניח אחריו דורות ישרים מבורכים גדולי תורה ויראה וצדיקים כולם זרע ברך השם עמלים בתורה בדרך הסבא קדישא סידנא הבבא סאלי זיע"א, ובראשם את בנו האדמו"ר הנודע רבי שלמה בוסו, הרה"צ רבי משה אליהו ראש מוסדות 'מאור ישראל' ורבי שמעון בוסו. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:00 מבית המדרש 'תפארת לישראל' של בנו האדמו"ר רבי שלמה בוסו ברחוב גבעת שאול 25 בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום