איראן: לנורמליזציה עם המשטר הציוני יש מחיר כבד

באיראן מקבלים בברכה את ההסכם עם סעודיה ועוקצים את ישראל. המניעים של ערב הסעודית להסכם עם איראן גלויים וידועים, אך המפסידים הגדולים ביותר של ההסכם בין טהראן לריאד, ישראל וארה"ב

יענקי פרבר | מדיני 13.3.2023 | 17:48

אזרחים בסעודיה | צילום: Pixabay

החתימה על הסכם בין איראן לסעודיה ביום שישי האחרון, מראה שסין מעוניינת בחיזוק היחסים עם סעודיה מסיבות כלכליות, ומצד שני, ריאד רואה בבייג'ינג שותפה חשובה בתחום שיתוף הפעולה הצבאי והכלכלי. בנוסף, במצב בו ארה"ב הציבה תנאים לתמיכה צבאית בסעודיה, סין מבקשת שיתוף פעולה צבאי עם הסעודים ללא כל תנאי.

סוכנות הידיעות תסנים האיראנית שמתפקדת כשופר הרשמי של משטר האייתוללות האיראני, ציינה כי הסעודים הגיעו למסקנה שלנורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני יש מחיר כבד עבורם ברמות שונות. כמו כן, מצד שני, סעודיה רואה כי ארה"ב אינה מוכנה לפגוע בעליונות הצבאית של ישראל על ידי אספקת נשק מתקדם לסעודים, והדבר ניכר באופן ברור באופן שבו ארה"ב מקיימת אינטראקציה עם איחוד האמירויות בהסכם הנורמליזציה של המדינה. עם הציונים.

סעודיה סמכה בעבר רבות על תמיכה צבאית אמריקאית, אך בזמן האחרון ערב הסעודית הבינה כי היכולת של ישראל לחזק את מעמדה של סעודיה בעיני האמריקאים ולפתור את הפערים בין שני הצדדים היא קטנה, בתסנים מציינים כי "הישראלים אפילו לא מסוגלים להתמודד עם חוסר יציבות פוליטי אצלם, במיוחד לאחר עליית הקבינט הקיצוני של נתניהו לשלטון, יצר כאוס חסר תקדים בשטחים הכבושים".

באיראן מציינים כי ההסכם בין איראן וסעודיה מספק אינטרסים של גורמים שונים באזור ובעולם, והוא גם גורם נזק חמור לאינטרסים של "המשטר הציוני וארצות הברית". הסימנים הקיימים מצביעים על כך שסין יכולה להשיג את יעדיה הכלכליים והפוליטיים באזור הודות לתיווך ההסכם בין איראן לסעודיה, ובתמורה נראה ירידה בהגמוניה של ארצות הברית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום