שימו לב לפרטים הקטנים: הלהקה שדורשת סוכריות צבעוניות בלי צבע חום

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם מסר מיוחד לחיים והקשר נפלא לפרשת השבוע, מדוע ביקשה להקת "ואן היילן" ממארגני ההופעות להניח בחדרם קערת סוכריות צבעוניות אך לא בצבע חום? איך זה קשור אלינו? ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

חרדים 17.3.2023 | 08:15

עדשים, אילוסטרציה | צילום: pexels

חלק מחוזה ההופעות של להקת "ואן היילן" דורש מכל מארגן הופעה לדאוג, בנוסף לכל הוראות סידור הבמה, ההגברה, התאורה, ההסעות, הלינה, וכו', שבחדר המלון של חברי הלהקה תהיה קערה גדולה של סוכריות "אם אנד אמ'ס" ( M&M's - אלו הן סוכריות קטנות בצבעים שונים). אך הם כותבים בחוזה, שבקערה אסור שיהיו סוכריות כאלו בצבע חום כלל

בתחילה זה היה נראה כשיגעון מוזר של חברי הלהקה, אך יש הגיון בשיגעון .

ארגון הבמה וההופעה דורש הקפדה על פרטים, פרטים שלא תמיד לחברי הלהקה יש זמן לבדוק, והם צריכים לסמוך על המארגנים.

אם הם מגיעים למלון ורואים שיש סוכריות M&M's, אך יש ביניהן חומות, הם מבינים שמי שארגן את ההופעה לא יורד לפרטים הקטנים ולא עובר סעיף-סעיף על הבקשות שלהם.

וכמו שהוא לא שם לב לסוכריות החומות כך הוא לא ישים לב לעוד דברים, ואיתו הם כבר לא יעבדו עוד.

בפרשיות תרומה ותצווה ציווה הקב"ה את משה על מלאכת המשכן וכל כליו, והסביר לו כיצד הוא צריך לעשות אותם. עכשיו, בפרשת השבוע שלנו, הקהיל משה את כל ישראל כדי לצוותם לעשות זאת בפועל.

עם ישראל הביא כל אחד את תרומתו, והנשיאים התעכבו. וכך כתוב בפסוק: "וְהַנְּשִׂאִ֣ם הֵבִ֔יאוּ אֵ֚ת אַבְנֵ֣י הַשֹּׁ֔הַם וְאֵ֖ת אַבְנֵ֣י הַמִּלֻּאִ֑ים לָאֵפ֖וֹד וְלַחֹֽשֶׁן". המילה נשיאים כתובה כשהיא חסרה יוד, כותב רש"י – "לפי שהתעצלו, נחסרה אות משמם...". הנשיאים, לפי דרגתם, חיכו שכל עם ישראל יביא מה שצריך, ומה שיחסר - הם ישלימו, ופה הם פספסו . הזריזות והדיוק בפרטים הקטנים חשוב מאד ביהדות. אל תתעכבו או תדחו דברים שאתם צריכים לעשות, ולא משנה מה הסיבה, כי בסופו של דבר אתם עלולים לפספס .

אנשים גדולים שמים לב לפרטים הקטנים

בואו נלמד מפה: אם מישהו ביקש מאתנו לעשות משהו, לא צריך לחכות שיבקשו מאתנו מספר פעמים. הבה נפתיע ולא רק שנעשה את מה שביקשו מאיתנו בלי להתעכב, אלא גם נשים לב לפרטים הקטנים, בפרט אם הם חשובים לשני.

בכך נראה לשני שהוא חשוב לנו.

שבת שלום.

שלכם, יצחק פנגר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום