שמחה בחסידות: ההויז בחור האגדי התארס

שמחה פורצת גבולות בחצר חסידות ויז'ניץ: ה'הויז בחור' האגדי והמיתולוגי יוסף שמעון שכטר התארס בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה לבית משפחת גרין מחסידות דאראג | זה תפקידו העיקרי סביב הרבי

משה ויסברג | חרדים 20.3.2023 | 13:52

שכטר ורבו הרבי מויז'ניץ | צילום: באדיבות המצלם

שמחה גדולה בחצר חסידות ויז'ניץ עם היוודע דבר אירוסיו של ה'הויז בחור' המיתולוגי של האדמו"ר, הבחור החשוב יוסף שמעון שכטר שהתארס בשעה טובה ומוצלחת. 

שכטר הנחשב לדמות בחצר חסידות ויז'ניץ ולא רק ונחשב חביבם של אדמו"רים רבים, משמש כ'הויז בחור' כבר למעלה מעשר שנים אצל הרבי עוד מתקופת היותו הרה"צ אב"ד ויז'ניץ.

כעת התארס עם הכלה, לבית משפחת גרין מחסידות דאראג והשמחה בחסידות פרצה גבולות. 

שמחת הווארט התקיימה בצהריים אצל הרבי מדאראג ובהמשך אצל הרבי מויז'ניץ במירון. 

שכטר ההויז בחור משמש את הרבי מויז'ניץ

תפקידו של ה'הויז בחור' בויז'ניץ לדאוג שהכל יתנהל על הצד הטוב ביותר הן בטישים והן בתפילות, ובכל מקום שהאדמו"ר מופיע זה אחרי ש'ההויז בחור' ידאג שמישהו יסייר במקום שעה קלה לפני כן, לבדוק מהיכן הרבי יכנס, והיכן יחנה הרכב וכו'.

בתקופת החגים והשמחות בחצר האדמו"ר, ה'הויז בחור' אינו רואה שינה בעיניו, לאחר שהוא צמוד כל העת לשלל האירועים וההכנות. הוא מצטרף לכל נסיעות האדמו"ר ברחבי הארץ והעולם, אולם במקום אחד אסורה עליו הכניסה בשום פנים ואופן, זה מתי שהאדמו"ר יופיע לשמחת 'מצווה טאנץ' אפילו של צאצאיו, אז מורה לו האדמו"ר בפתח האולם עד כאן הינך יכול לבוא עימי, אך באולם עצמו אין היה דעת האדמו"ר זי"ע נוחה מזה, שבחורים ישתתפו במצווה טאנץ.

במהלך שעות היממה שוהה ה'הויז בחור' בבית הרבי, שם עוזר הוא לשאר המשב"קים בעבודתם. האדמו"ר תובע מאיתו סדר יום קפדני במיוחד, כאשר הוא שם דגש על שיעורי תורה קבועים מידי יום ביומו. בנוסף לעבודתו, בשעות הפנאי היה יושב שכטר ורושם לעצמו את השיחות של האדמו"ר בביקורי האדמו"רים והרבנים, שיחות קודש שהרבי אומר בבית. המופיעות מפעם לפעם בגליון 'פונעם רבינס הויף'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום