בלתי נתפס: אברך בן 31 נפטר אחרי מחלה אגרסיבית והותיר ארבעה יתומים רכים

הגאון הצעיר רבי יצחק ליברמן זצ"ל שרבותיו צפו לו עתיד כאחד מטובי הר"מים בישיבת פוניבז', נפטר לאחר מחלה קצרה ואגרסיבית במיוחד • בבית נותרו אלמנה וארבעה יתומים רכים • המנוח הוא בנו של הגאון רבי יוסף ליברמן, רבה של קהילת 'בית תפילה' בקריית הרצוג • תורה תורה חגרי שק

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 20.3.2023 | 10:46

הרב ליברמן | צילום: באדיבות המצלם

"לפני חודשים ספורים הוא עוד התהלך בינותינו כאחד האדם", כך מספר אחד האברכים בכולל פוניבז', על חברו הגאון הצעיר רבי יצחק ליברמן, שנפטר אחרי מחלה קצרה.

לתרומה ליתומים הרכים הקליקו כאן>>>

"ביום אחד זה נפל עליו, ובעצם על כולנו. הוא לא הרגיש טוב, הלך להיבדק והתברר שהוא חולה במחלה הנוראה. מיד התברר שהמחלה מתקדמת בקצב מהיר מאוד, הוא הלך ודעך, עד שכעבור חודשים בודדים השיב את נשמתו ליוצרה.

"אנחנו לא מעכלים את זה", הוא מספר, "מדובר באברך שהיו מכנים אותו 'ספר תורה חי'. הוא היה גאון, מוכשר, חכם, ידידותי וחברותי מאוד, שקדן מופלא ובעיקר אבא רחום וחנון לילדים שלו, אהב אותם אהבת נפש, והיה משקיע בהם מאוד ומטפח אותם. זה לא יאומן שעכשיו הם הפכו ליתומים... אי אפשר להכיל את הכאב".

הרב יצחק ליברמן הוא בנו של יבלחט"א הגאון הגדול רבי יוסף ליברמן, רב קהילת 'בית תפילה' בקריית הרצוג בעיר. הרב ליברמן צעד בדרכי אביו שליט"א, והיה שוקד על התורה והעבודה. חבריו מספרים שרק להתבונן בו כשהיה מתפלל תפילת שמונה עשרה במצב של 'כל עצמותי תאמרנה', זה היה כמו ללמוד שיעור בספר מוסר.

"הוא היה ממש איש אשכולות, איש שהכל בו! סיים את הש"ס לפני החתונה, וזה לא הפריע לו בכלל ללמוד בעיון עמוק ומופלא. הוא היה צולל לתוך הסוגיות בבקיאות מדהימה ובעיון מדהים, היתה לו יכולת מיוחדת במינה להגדיר הגדרות דקות וקולעות בדיוק מופלא, לצד כושר הסברה נדיר!

"אומרים שהגאון רבי בונים שרייבר, המפורסם בחריפותו העצומה, אמר על רבי יצחק ליברמן ש'כלל ישראל קבר היום את גדולה דור הבא', והאמת שזאת ההרגשה הרווחת גם בכולל פונינבז' וגם בישיבת פוניבז', שם כולם האמינו שעוד מצפה לו עתיד מזהיר כאחד מגדולי מרביצי התורה בדור הבא".

מקורבים למשפחה, מתריעים כי האלמנה הצעירה תזדקק לעזרה רבה מאוד בגידול הילדים:"למעשה מדובר במשפחה שכולם שם אברכי כוללים. הם מסתפקים במועט, לא צריכים הרבה כדי להסתדר. אבא שלו רב קהילה וראש כולל, חמיו הוא הגאון רבי חנניה שיף מראשי ישיבת גרודנא באר יעקב, המשפחה כולה מסביב מורכבת מאברכי כולל המסתפקים במועט כך שאין שם מישהו שיכול לתמוך באלמנה וביתומים באופן קבוע עד שיגדלו ויקימו בתים משלהם. הם חייבים עזרה רצינית מכלל הציבור".

לנוכח האמור הוקמה קרן מיוחדת ליתומיו של הרב יצחק ליברמן, וחבריו יוצאים לגייס כספים עבורו, כשהיעד הוא להביא לגיוס סכום מכובד שייתן לפחות את הבסיס הראשוני כדי שהאלמנה והיתומים יוכלו להתקיים, ולא ירעבו חלילה ללחם.

"זאת זכות גדולה לתמוך בבניו של תלמיד חכם מופלג שכזה", מסכמים החברים, "כתוב 'חכם לב ייקח מצוות', חייבים לנהוג בחכמה ולתרום להם, כדי שהמשפחה הזאת תוכל להמשיך להתקיים אחרי האסון הנורא שפקד אותם".

לתרומה ליתומים הרכים הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום