הסיפור של המשפיע החסידי על גדול הדור הליטאי

סיפור מופתי המלמד על עוצמת גדלותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשמע באופן נדיר מהמשפיע החסידי הצעיר הגאון רבי מאיר רבינוביץ בשיעורו לתלמידיו. צפו בוידאו 

משה ויסברג | חרדים 20.3.2023 | 19:53

ראש הישיבה והמשפיע רבי מאיר רבינוביץ | צילום: באדיבות המצלם

סיפור מפעים ביותר על גדלותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, סיפר השבוע המשפיע החסידי הגאון רבי מאיר רבינוביץ במוצאי שבת בשיעורו בפני קהל תלמידיו.

בסיום דברי תורה שמסר פתח המשפיע ואמר לתלמידיו כי הם רגילים לשמוע ממנו רק סיפורים על תלמידי הבעש"ט, אבל לגודל חשיבות העניין יספר סיפור על גדול הדור ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

 

וכך סיפר המשפיע: "אתם יודעים בדרך כלל אני מספר סיפורים רק מתלמידי הבעש"ט אבל לגודל חשיבות העניין נספר עכשיו סיפור מא' מגדולי דורינו שליט"א. רוב הצרות שקורות לאדם הם בדרך כלל מחמת שחושב מדי הרבה על דברים שהוא לא צריך לחשוב ואם היה שומר על המחשבות שלו אז היו לו חיים רגועים שלווים ומוצלחים יותר".

"סיפר לי יהודי נאמן וביררתי את הסיפור הזה על מרן ר' גרשון אדלשטיין שליט"א שכידוע יש לו בן חולה מאוד ומדרך הטבע ובפרט אב רחום דואג לבנו ומשתדל לעשות ככל האפשר ופעם ר' גרשון ישב ודיבר על בנו עם מקורביו איך ומה אפשר יותר לעזור לו. ואמר לו נכדו המסור "סבא הרופאים אומרים שזה לא בריא לך לחשוב על זה" ומיד באותו רגע פסק מלחשוב על זה".

"זה כוח נורא של משמעת ושליטה עצמית לא רק בדיבור ובמעשה אלא במחשבה. זה סוג הסיפורים שמספרים על גדולים מהדורות הקודמים אבל זו הדרך היחידה להתעלות בתורה ולהצליח בכל העניינים לשמור על המחשבה ולשלוט שליטה מלאה בכל החושים שלו". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום