צפו: כשר' דב לנדו התענג על השולחן ערוך החדש של דרשו

ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו קיבל בחמימות את משלחת רבני דרשו שהגישו לו את הכרך החדש של השו"ע במהדרות 'דרשו'. המהדורה הראשונה והשניה של הכרך החדש אזלה בתוך כמה ימים מהחנויות

אברמי פרלשטיין | חרדים 20.3.2023 | 20:12

הגר"ד לנדו עם השולחן ערוך של דרשו | צילום: באדיבות המצלם

אחרי המשנ"ב בהוצאת דרשו שהפך להיות ספר בכל בית יהודי, בשבועות האחרונים יצא לאור עולם השו"ע החדש מבית דרשו. בימים האחרונים משלחת של רבני דרשו בראשות נשיא דרשו הגר"ד הופשטטר עלו למעונותיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל על מנת להעניק להם את הכרך החדש והמהודר.

משלחת רבני 'דרשו' התרגשה מאוד כאשר ראש הישיבה רבי דב לנדו עיין ממושכות בכרך החדש, פתח אותו והתייחס לסוגיות רבות שנידונות בכרך הראשון. הגר"ד לנדו בירך את ראשי דרשו שימשיכו במפעלותיהם החשובים. מי שהציג את משלחת רבני דרשו והוביל את הדיון הוא אחיינו של הגר"ד לנדו, הגאון רבי יעקב לנדו מרבניה של הישוב החדש באחיסמך.

 

על יוזמת השו"ע החדש שוקדים במחלקת ההוצאה לאור של ארגון "דרשו" מזה שנים רבות. צוותי תלמידי חכמים, בראשות הרבנים הגאונים רבי אביגדור ברנשטיין ורבי בנימין בירנצוויג, עמלים על חיבור מדורי ביאור והרחבה על דברי השולחן ערוך, החל מהרחבת המקורות בדברי רבותינו הראשונים, ועד לדברי רבותינו גדולי האחרונים ופוסקי הדורות האחרונים.

במסגרת זו, הותקנו שני מדורים לצד דברי השו"ע: "לאסוקי שמעתתא" – ובו ביאורים, מקורות, טעמי וגדרי ההלכות שנתבארו בשו"ע וברמ"א, ו"אליבא דהלכתא"  - בו נקבצו פרטי דינים ופסקי הלכות והוראות למעשה, בדגש על נושאים ומקרים אקטואליים ושכיחים, כפי שנתבארו בספרי פוסקי הדורות האחרונים.

לצד זאת, נערך מפתח ערכים מדוקדק, יחודי ובהיר, בו קובצו כל הערכים, המונחים והנושאים שנזכרו בכל המדורים השונים. במהדורה זו, נעשה שימוש במהדורת ה"שולחן ערוך" המפוארת והמדוקדקת של "מכון ירושלים", הנחשבת למהדורה המקובלת ביותר על תלמידי החכמים הוגי ומעייני השולחן ערוך.

כאמור, עבודה כבירה זו – אשר לעת עתה הושלמה על שולחן ערוך יורה דעה סימנים ער - שכא (הלכות ס"ת, מזוזה, שילוח הקן, חדש ערלה כלאים ובכורות), נערכה ונכתבה ע"י צוות תלמידי חכמים, מורי צדק ובעלי הוראה, ועברה ביקורת של גדולי תלמידי חכמים, אשר הנחו וכיוונו את סדר העבודה עד להשלמתה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום