טרגדיה: עבר אירוע מוחי בחתונת בנו ונפטר כעבור שבועיים

בעיצומה של שמחת החתונה לבנו, לקה הרב שמול באירוע מוחי, ומשם הוסיף המצב להתדרדר עד שכעבור שבועיים נפטר למגינת כל לב • התלמידים מבכים מרה את לכתו: "היה מסור בלב ונפש, רומם וקידם מאות תלמידים" • בבית נותרו שישה יתומים שעדיין לא התחתנו, ואלמנה אחת שלא מצליחה להתאושש • אבל כבד

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 29.3.2023 | 09:17

הרב שמול זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

המכה הקשה שניתחה על משפחת 'בית מאיר', תלמידי ובוגרי הישיבה, בלתי ניתנת להכלה. בפתע פתאום לקה הר"מ האהוב רבי חגי שלמה שמול זצ"ל, באירוע מוחי, ובתוך שבועיים השיב נשמתו ליוצרה לאחר שמצבו הלך והתדרדר בעקביות.

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

בפטירתו הותיר הרב שמול אלמנה ותשעה יתומים, שרק שלושה מתוכם התחתנו בחייו. את האירוע המוחי הוא קיבל בעיצומה של שמחת החתונה לבנו השלישי, ממנה הובהל הישר לבית החולים, שם אושפז עד לפטירתו.
בהספד שנשא בהלוויה אמר ראש הישיבה הגר"י שטרנשוס שליט"א, שהוא שמע מפיו של הרב שמול הגדרה מאוד מעניינת, הפותחת צוהר לאישיות המיוחדת: "הוא היה אומר שבחור ישיבה לא צריך משגיח - הוא צריך מישהו שבאמת יאמין בו וביכולות שלו...".

התלמידים מספרים שהרב שמול תמיד התעניין בהם, דאג גם לענייניהם הגשמיים וגם לאחר שהתחתנו וחלפו כבר שנים מאז למדו בישיבה, הוא היה מתעניין ודורש בשלומם, וכשהיה פוגש תלמיד לשעבר היה שואל אותו גם על שאר חבריו בני גילו המתגוררים בסביבתו, לשמוע כיצד הם מתקדמים ומה מעשיהם.

"היתה הרגשה שהוא באמת באמת דואג לכל תלמיד בצורה ייחודית", מספר אחד מבוגרי הישיבה כדמעות זולגות על לחייו.

בניו של הרב שמול, שנותרו המומים ועדיין לא מעכלים את המכה האיומה שניתכה על ראשים בפתע פתאום, מספרים שבשושן פורים האחרון, לקח אותם אביהם להיכל ישיבת 'בית מאיר' שהיה ריק לחלוטין באותו יום, וכך במשך שעות הגה יחד איתם בתורה הקדושה, ימים אחדים לפני שהתמוטט. היתה זו הפעם האחרונה בה למדו אתו בשמחה ובחדווה רבה.

לנוכח הטרגדיה הנוראה התעוררו כמה מתלמידיו של הרב זצ"ל, מבוגרי ישיבת 'בית מאיר', והחליטו לנסות ולגמול לו טובה ולו במעט, בתמורה לחסד הגדול שגמל עימם בבחרותם, כשקידם אותם ורומם את רוחם להצלחה בתורה וביראת שמים.

התלמידים הקימו בעצה אחת עם רבני הישיבה שליט"א, קרן עזרה וסיוע למען האלמנה והיתומים, בתקווה לגייס סכום כסף שיספיק לפחות למתן עזרה בסיסית למשפחה האבלה, כדי שהאלמנה הנכבדה תוכל לחתן את ילדיה בכבוד בהגיעם לפרקם.

הציבור מתבקש לסייע, איש איש כפי יכולתו, כדי לקיים את המשפחה – משפחתו של מרביץ תורה, רב ומורה דרך לרבים, נפש נקי וצדיק, שנקטף בדמי ימיו.

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום