עמוד ההוראה בעצרת: "נערות וילדות על אופניים זה חוסר צניעות"

בעצרת חיזוק שנערכה בראשות עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין בעקבות פטירתם של כמה מחשובי שכונת רמת אלחנן בב"ב עורר הרב על חיזוק בתורה, קבלת שבת מוקדם עשר דקות לפני הזמן, ועל כך שנערות וילדות נוסעות באופניים וקורקינטים בחוסר צניעות | צפו בוידאו

משה ויסברג | חרדים 20.4.2023 | 13:06

הגאון רבי יצחק זילברשטיין | צילום: שוקי לרר

בעצרת חיזוק מיוחדת, שנערכה השבוע בבית הכנסת המרכזי 'רמת אלחנן' בבני ברק, בראשות עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של השכונה, לאחר כמה אסונות שאירעו בשכונה, מהם בפטירת שלושה מתושבי וחשובי השכונה בתקופה האחרונה, רבי שלום אליהו שפיגל זצ"ל, הגאון רבי חגי שלמה שמול זצ"ל, והגאון רבי נתן פרקש זצ"ל.

בעצרת נשאו דברים עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, הראב"ד הגר"י סילמן, הגאון רבי יעקב מאיר זוננפלד רבה של רכסים, וכמו כן הוקרא מכתבו של הגר"מ מסעוד בן שמעון רבה הספרדי של בני ברק שנבצר ממנו להשתתף בכינוס.

 

עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין פתח את דבריו שנפלו גיבורים וכלי מלחמה, במלחמתה של תורה, ועורר על כך שצריכים להתחזק, והזכיר כי לפני עשרות שנים כשהיו הרבה צרות בשכונה שנפטרו תלמידי חכמים צעירים, עלה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, אשר הגיע לשכונה ונשא דברים ואמר להתחזק להוסיף תוספת שבת ולקבל עשר דקות לפני הזמן. ואכן לא נשמע אחר כך שום שוד ושבר. וכעת התרופף קצת הענין, וראוי שוב לחזק את הדבר.

לאחר מכן פנה הגר"י זילברשטיין ועורר: "עוד דבר אני רוצה לבקש, על צניעות של ילדות, יש ילדות שנוסעות על אופניים, לדעתי זה מאד לא טוב, לדעתי מאד לא טוב, ילדות? בנות ישראל הקדושות והטהורות, מה זה נוסעות על אופניים, מאד לא טוב לדעתי, צריכים את זה לראות שלא יהיה, אני רואה פה לאחרונה שזה התרופף, אני הולך ברחוב ורואה ילדות נוסעות, מה זה? הולכות ונוסעות על אופניים, איזה דיבורים הם? והקורקינט הזה זה גם כלי משחית איום ונורא, הם נוסעות ככה.... צריכים לשים לב על הילדות שלנו, ועל הנשים שלנו, שהלבוש יהיה כמו שצריך, ב"ה התורה פה נלמדת, רק עם הנשים צריכים עוד טיפה חיזוק, זה יתד שהכל בו, נשים, אה, נשים הצדקניות, ממש מיירדעיק...".

בסיום הדברים התבטא עמוד ההוראה בביטוי נדיר ואמר "בזכות התורה, צניעות, והשבת, בטוח אני באלה שנזכה לכל טוב סלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום