מודיעין עלית בזעזוע: הילדים חיכו לאבא ובמקומו הגיע איש הצלה

יחד עם גידול ששה עשר ילדיו בליע"ר, רבי שמואל סגל ז"ל מצא את הזמן לעסוק באינסוף מעשי חסד, בהתנדבות מלאה • אתמול הוא השתתף באסיפה חשובה למען אחת העמותות שהוא מתנדב בהן, ובדרך חזור חש ברע • רעייתו וילדיו חיכו שישוב, עכשיו הם מצפים לתחיית המתים

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 20.4.2023 | 10:10

רבי שמואל סגל ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

את רבי שמואל סגל ז"ל הכירו כמעט כל תושבי מודיעין עילית, ולא רק הם. הוא היה פעיל נמרץ בכל מה שקשור לחסד, ונטל חלק משמעותי בבניית מערך החסדים בעיר התורה.

לחצו לסיוע למשפחת איש החסד ר' שמואל סגל זצ"ל>>>

הוא יסד את זק"א בעיר, התנדב במחלקות שונות בבית החולים, חילק ארוחות למשפחות, היה פעיל בכיר גם ב'עזר מציון' וב'הצלה', והפעיל בביתו, יחד עם רעייתו תבלחט"א, גמ"ח השבת אבידה לילדים.

חסד מחזיק את העולם, חסד הוא הבסיס של יהודי – זו היתה משנת חייו של רבי שמואל. הוא סירב לקבל תמורה עבור פעילותו למען הכלל, והמשפחה התקיימה ממשכורתו כמחנך ואחר כך בתפקיד ניהולי בת"ת.

שישה עשר ילדים גדלו בבית המופלא הזה, שמושתת כולו על חסד ונתינה. הם ינקו אהבת ישראל והיו שותפים עם אביהם הגדול בפעילות למען האחר.

אמש, בליל כ"ח ניסן, חזר רבי שמואל ז"ל מאסיפה חשובה של אחד מארגוני החסד שהוא חבר בהם. ברכבו לקח חבילת מצות גדולה ששמר מאפיית המצות עליה פיקח בערב חג הפסח, במיוחד עבור יהודי שזקוק דווקא למצות. הוא קבע להיפגש עימו בצומת מתתיהו ברבע לשתים עשרה, כדי למסור לו את החבילה.

בשעה 23:30 הבחינו עוברי אורח ברכב עומד ליד הצומת, וראשו של הנהג שמוט על ההגה. שני בחורים ניגשו אל הרכב וניסו להעיר את הנהג. הוא לא הגיב והם הזמינו אמבולנס.

אולם לחובשים שהגיעו במהירות לא נותר מה לעשות. ליבו של רבי שמואל נדם בפתאומיות, מותיר אחריו אלמנה ושישה עשר יתומים, שרק חמישה מהם נשואים.

רעייתו והילדים חיכו לו בבית, שיחזור. במקומו הגיע בן משפחה שבא לבשר, לטפטף את המידע לאט-לאט... אבא נפטר. ליבו הגדול נדם פתאום בשולי הכביש.

יתומיו הקטנים, שנמו בשינה מתוקה, התעוררו לשמע המהומה והבכיות. ארכה שעה ארוכה עד שהצליחו להבין מה קורה, מדוע הבית מלא אנשים, היכן אבא ולמה אמא והגדולים מתייפחים ללא הפוגה.

"לא מזמן אבא הרחיב את גמ"ח ניחום אבלים שבביתנו, על חשבון שטח החצר הפרטית שלנו," – מספרת ביתו. "הוא השיג כסאות נמוכים וארונות קודש נוספים. מחריד שעכשיו מכניסים את ציוד הגמ"ח אל הסלון הפרטי שלנו, ואבא מובא למנוחות באמבולנס שהוא עצמו נהג עליו..."

בלוויה השתתפו מאות מבני הקהילה במודיעין עילית ורבים נוספים, המומים מלכתו הפתאומי של רבי שמואל. רק אתמול עוד היה להם אבא חזק ותומך, וכעת נותרו אלמנתו ואחד עשר הילדים שבבית ללא רועה וללא מפרנס.

על פי בקשתם של רבני העיר, הוקמה בועד הרבנים קרן לסיוע עבור האלמנה והיתומים, במטרה לסייע למשפחה להשתקם אחרי האסון ולמחייתם בשנים הבאות.

לחצו לסיוע למשפחת איש החסד ר' שמואל סגל זצ"ל>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום