75 שנה אחרי; הרסיסים נמצאו בגופו של הקשיש

75 שנים אחרי: צוות מחלקת כלי דם במרכז רפואי מאיר הופתע לגלות את עקבות מלחמת השחרור בגופו של דב ביתן שהגיע לניתוח כלי דם מציל חיים – ביתן שהיה בין פורצי הדרך לירושלים נושא על גופו עד עצם היום הזה את רסיסי מלחמת העצמאות

קובי עוזיאלי | בריאות 25.4.2023 | 08:11

מרכז רפואי מאיר. אילוסטרציה | צילום: מתוך הפייסבוק של ביה"ח

דב ביתן בן ה-92 פנה בדחיפות בליל יום שישי האחרון למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית בחשד לקרע במפרצת בכלי הדם. במהלך הניתוח בלטו הרסיסים שהשאירו הפגזים של מלחמת העצמאות בגופו של דב.

דב היה בפלמ"ח, בין הצעירים שפרצו את הדרך לירושלים והגיעו לקרית ענבים במאי 1948, כשהוא רק בן 17. בעת המלחמה, כששהה במשלט ליד הר טוב, הוא נפגע קשה מפגזים שירו המצרים, ורק בדרך נס הרסיסים שחדרו לגופו לא פגעו בליבו.

בנו אלי ביתן מספר: "כשפגשתי את הרופאים לפני הניתוח שיתפתי אותם שאבא הוא חלק מההיסטוריה של מדינת ישראל וביקשתי שישמרו לי עליו היטב" הוא מספר בהתרגשות.

ד"ר עדי בכר, מנהלת מחלקת כלי דם במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית סיפרה: "דב פנה אלינו ביום שישי לפנות בוקר בחשד לקרע במפרצת אאורטה בבטן, מצב מסכן חיים מיידי. כל התערבות כירורגית במטופל בן 92 הינה מורכבת ומצריכה שילוב כוחות הן של הצוות הכירורגי והן של צוות ההרדמה. דב הועבר מיידית לחדר ניתוח ולמרות גילו הניתוח עבר בהצלחה".

לדבריה, "התרגשנו מאוד לשמוע שדב היה מפורצי הדרך לירושלים במלחמת העצמאות. אנו שמחים שדב עבר את הניתוח בהצלחה והיום - שלושה ימים לאחר הניתוח הוא חש בטוב ומשוחרר לביתו. אנו מאחלים לדב ולכל אותם אנשים שהם חלק מההיסטוריה של המדינה ונושאים בגופם ובנפשם את כל אבני הדרך של הקמתה - בריאות שלמה וימים של נחת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום