נחנכה יחידת מונשמים לילדים ב'עדי ירושלים'

בטקס מרגש חנכו מנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר עדי נגב-נחלת ערן לצד בכירים נוספים את יחידת המונשמים החדשה במרכז עדי- ירושלים המעניק מעטפת טיפולית למאות חניכים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מאיר גלבוע | בריאות 26.4.2023 | 15:25

יחידת המונשמים החדשה | צילום: באדיבות המצלם

באירוע מרגש ורב משתתפים בהם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יו"ר עדי נגב-נחלת ערן והסוכנות היהודית דורון אלמוג- יו"ר עדי ירושלים ודרכי מרים- אהרון וינגרטן, בכירים ממשרדי הבריאות, הרווחה והחינוך, מנהלי קופות חולים, חברי הנהלת "עדי", ידידים ואישי ציבור, נחנכה יחידת המונשמים החדשה לילדים במרכז 'עדי ירושלים', הפועל תחת רשת "עדי", המעניקים מעטפת טיפולית וחינוכית למאות ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית.

היחידה החדשה הינה בשורה חדשנית של ממש לאלו הזקוקים לשירותה. היא מאפשרת מענה לתינוקות וילדים הזקוקים לתמיכה נשימתית במהלך שעות היממה ומעניקה למטופלים אלו אפשרות לחיות חיים מלאים ושיקומיים לצד הנשמה.

מחלקת המונשמים החדשה מותאמת גם לתינוקות המתמודדים עם מוגבלות ונדרשים לאשפוז עם הנשמה ממושכת, והיא מאפשרת להשתלב במסגרות מערכת החינוך המיוחד והפנאי הפועלים במרכז במקביל לתקופת האשפוז, זאת תוך מתן כלל הטיפולים והתמיכה המקצועית הנדרשת עבורם בכל שעות היום ובכל תחומי הפעילות.

את מחלקת המונשמים מנהל ד"ר לאון ג'וזף מבית החולים "שערי צדק", ולצידו צוות סיעודי, אנשי מקצועות הבריאות, מטפלים סיעודיים ועוד. היחידה כוללת את הציוד והמכשור הרפואי החדשני ביותר הקיים בתחום. בהמשך, צפויה להתרחב ולהגדיל את היצע השירותים למספר רב יותר של מטופלים הנזקקים אליהם.

יחידת המונשמים החדשה ב-'עדי ירושלים' מצטרפת למגוון השירותים הקיימים הניתנים במרכז, הכוללים מגורים, מעון יום שיקומי, בית ספר וגנים לחינוך מיוחד, יחידה להתפתחות הילד, בריכה טיפולית ועוד. המאושפזים ישולבו במגוון הפעילויות במרכז תוך מתן דגש על רמה מקצועית גבוהה ושותפות מלאה עם המשפחות.

מנכ"ל עדי ירושלים, הגב' שלומית גרייבסקי: אירוע פתיחת יחידת המונשמים הינו חלק משמעותי בהגשמת החזון של מרכז 'עדי ירושלים', הענקת בית לחיים עבור הגרים בו, ומתן מענה לכל אדם בכל מצב".

יו"ר עדי נגב-נחלת ערן והסוכנות היהודית דורון אלמוג דיבר על המחויבות של החברה לחלשים בתוכה ואמר: "בעדי ירושלים ישנו צוות מסור, מקצועי, שהודות לו הגיע המרכז לרמות ההצלחה שלו. חברה נמדדת במענה שלה לחוליה החלשה בה, בלי הטיפול בחוליה החלשה בחברה הישראלית אנחנו לא יכולים להיות מוגדרים כחברה ראויה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: תראו כמה חסד, אהבת חינם וערבות הדדית בכל המחלקות כאן ובבתי החולים. מפה יצא הריפוי לעם שלנו. פתיחת מחלקה חדשה עם מקבץ אנשים מאירים זהו סממן של תחילתו של הריפוי." עוד ציין מנכ"ל משרד הבריאות את שיתוף הפעולה בו פעלו משרדי הרווחה, החינוך והבריאות למען פתיחתה של היחידה החדשה והחיונית: "הלוואי שתמיד נעבוד כך. כל אזרח בישראל זקוק למגוון השירותים וכמה נפלא אם נגיש את השירותים במאוחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום