הרופאים מתריעים בעתירה לבג"ץ: מי השתיה מסוכנים

ההסתדרות הרפואית מזהירה כי בישראל אין פיקוח על כימיקלים מסוכנים מסוג PFAS, שמחלחלים למים. בין הנזקים שנגרמים מהכימיקלים: סרטן כליה, בעיות בכבד, נזק לעוברים וילדים ובעיות גדילה

קובי עוזיאלי | בריאות 28.4.2023 | 08:48

שותה מים. אילוסטרציה | צילום: משה שי, פלאש 90

רופאי בריאות הציבור מתריעים בעתירה שהוגשה לבג"ץ כי בישראל אין פיקוח על כימיקלים מסוכנים. כך פורסם ב'כאן 11'. הרופאים מתייחסים לכימיקלים מסוג PFAS, שהם תוצרי פירוק של מפעלים פטרוכימיים. מדובר בכימיקלים שלא מתפרקים, מחלחלים לאדמה ומסכנים את מי השתייה בישראל.

ההסתדרות הרפואית הגישה בקשה להצטרף לעתירה של עמותת אדם טבע ודין נגד המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, על כך שאין מגבלות ופיקוח על הכימיקלים האלה בישראל. הם מפרטים בעתירה שכבר נמצאו במי השתייה בקיסריה עדויות לכימיקלים המסוכנים, וכך גם במי התהום בחיפה ואשדוד.

הנזקים הבריאותיים, כפי שמפורטים בחוות הדעת של רופאי בריאות הציבור, כוללים סרטן כליה, בעיות בכבד, נזק לעוברים וילדים ובעיות גדילה. לפי העתירה, בארצות הברית ובאירופה יש פיקוח מחמיר על PFAS, בעוד ישראל היא המדינה המערבית היחידה שבה אין פיקוח בנושא.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד מקדם את אשרור אמנת שטוקהולם בשם ממשלת ישראל, לצורך צמצום חשיפת הציבור לכימיקלים מסוכנים, כולל קבוצת PFAS. לצורך האישור, המשרד משתף פעולה עם משרד הבריאות, רשות הכבאות ורשות המים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום