עמוד ההוראה משיב לשלטי החוצות "בלי גיוס – אין פיוס"

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין התייחס בשיעורו השבועי שנמסר לרופאים בבית החולים מעייני הישועה, לטענת השמאל מדוע בני הישיבות לא מתגייסים, ודיבר על כך שכל זכות קיומנו בארץ ישראל היא בזכות שמירת התורה והמצוות. צפו

משה ויסברג | חרדים 29.4.2023 | 20:25

הגאון רבי יצחק זילברשטיין | צילום: שוקי לרר

עשרות המשתתפים בשיעורו השבועי של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין מדי יום חמישי, בביהכ"נ שבתוך בית החולים מעייני הישועה, ביניהם רופאים בכירים ואנשי רפואה ועסקנים, כולל רבנים ודיינים המגיעים מכל חלקי הארץ מדי שבוע, הופתעו השבוע, כשבסוף השיעור לאחר שדן עמוד ההוראה בשאלות רפואיות מסובכות וגורליות העולות על שולחנו, אמר שהוא רוצה להתייחס ולהגיב על טענות השמאל למיניהם, ובעיקר מדוע בני הישיבות לא מתגייסים לצבא.

עמוד ההוראה פתח את דבריו ואמר: "נסעתי השבוע באוטו, ואנשים עצרו אותי ושאלו אותי, תראה מה כתוב פה בשלט: "בלי גיוס – אין פיוס". היה שם מודעות ענק, הון עתק עולה כאלה מודעות, שהיו תלויות בחוצות הכביש, והסתכלו עליי והצביעו על השלט, וביקשו שאני ישיב. כמובן שלא השבתי להם במקום. אבל כאן כעת, אני רוצה להשיב, לא בשבילם, אלא להשיב בשבילנו, לעצמנו, שאנחנו נדע את התשובה האמיתית.

 

"תשמעו חברי, מה הוא אומר, בלי גיוס אין פיוס? הרי בעצם מדינת ישראל הם חבורת גנבים, באים ולוקחים מדינה שהייתה שייכת לערבים כמעט אלף שנה, מגרשים אותם מאדמתם, ומיישבים אותה, איזה היתר יש להם לעשות כן? לגרש פלסטינים שגרים פה כל כך הרבה שנים? הרי אצלינו בתורה כתוב שזה ארץ פלישתים, ואני ייתן לכם אותה, ארץ שבעה עממים, איך זה הולך?

"אלא אמר הקב"ה: אם תשמרו את התורה והמצוות, אז אני נותן לכם את הארץ. ואם תעשו אלף למטה, אלף למטה, דהיינו שאלף אנשים שולחים לצבא, ואלף אנשים כנגדם יושבים ועוסקים בתורה הקדושה. כנגד אלף חיילים צריכים אלף בני ישיבה שלומדים תורה, ואם עושים את זה, רק אז הקב"ה שהוא הבעל הבית שברא את השמים והארץ, והוא נתן אותה לאומות העולם, ואם תעשו מה שהקב"ה אומר שכתוב בתורה, רק אז הוא יתן לנו את הארץ, ורק אז יש לנו רשות להיות פה בארץ.

"וממילא, הרי ארץ ישראל זה פלסטינה במקור, אז איך בכלל הם באו וגירשו את כל הערבים? אלא התירוץ הוא שהקב"ה נתן לנו, ומי שנתן לנו אמר את הכללים איך לקבל את הארץ הקדושה: אלף למטה אלף למטה! אלף בני ישיבה לומדים תורה. וככה אני רוצה להשיב לו, ארץ ישראל בלי שמקיימים את התורה לא שייכת לנו בכלל, אנחנו הגנבים, כולם אומרים לנו את זה, אומות העולם אומרים אתם ליסטים, איך אתם השתלטתם ופלשתם פה.

"הקב"ה הבטיח וירשתם אותה וישבתם בה, אבל יש תנאים, לשמור התורה והמצוות, ואלף למטה אלף למטה... הקב"ה הבטיח שאם נשמור התורה והמצוות, אז ונתתי לכם את הארץ, לשמור ולעשות. נו, איפה המדינה פה דואגת לשמירת התורה והמצוות, איפה יש אלף למטה? בנוסף לכך, החיילים שנלחמים הם צריכים שמירה רוחנית וגשמית, האלף למטה הם השמירה על החיילים, כל חייל זקוק לבן ישיבה שבתורתו מגן עליו, אז אדרבה, למרות שהם לא דואגים לזה, שיהיה אלף למטה אלף למטה, בכל זאת הקב"ה מרחם עלינו ושומר עלינו...", סיים עמוד ההוראה את דבריו.

מקורביו של עמוד ההוראה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הגר"י זילברשטיין חרג מהרגלו, ושלא כדרכו דיבר ברבים על ענייני השעה, למרות שאין דרכו בכך. וכמו שנודע ל'בחדרי חרדים' כי בשו"ת קירוב רחוקים, המתקיים כבר עשרות שנים עם עמוד ההוראה במרכז הכנסיה הגדולה של 'לב לאחים', בו היו"ר הרב אליעזר סורוצקין מציג להגר"י זילברשטיין שאלות הלכתיות קשות המתעוררות מתוך הפעילות. ובשנה זו, אחת השאלות שהוצגה להגר"י זילברשטיין עסקה מעט בענייני הרפורמה המשפטית, אך משראה כן עמוד ההוראה סירב בכל תוקף לדבר על שאלה זו ברבים במרכז הכינוס, ודרש להשמיט את השאלה, ואמר שאינו רוצה לדבר ברבים דברים שחלק גדול מעם ישראל, שלמרות הכל הם יהודים מזרע ישראל – עלולים לכעוס ולהפגע מזה, "מהכינוס הזה יוצא רק אהבה ואחווה לכל עם ישראל, לקרב כל יהודי באשר הוא", התבטא עמוד ההוראה. ולמרות הכל, ראה עמוד ההוראה צורך גדול להתייחס בשיעור רופאים השבוע לנקודה זו, והביע את דעת תורתו ברמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום