בחסידות יוצאים בחריפות נגד 'בינה מלאכותית'

בבית הדין של חסידות סקווירא בארה"ב יוצאים בחריפות כנגד ה'בינה המלאכותית' שכבשה באחרונה את העולם. "פתוח לכל התועבות, מינות ואפיקורסות בלי הגבלות", כותבים הרבנים במכתב ראשון מסוגו שהופץ לאחר כינוס בית הדין בראשות בני האדמו"ר

משה ויסברג | חרדים 30.4.2023 | 13:49

הכינוס בחסידות בעניין בינה מלאכותית | צילום: באדיבות המצלם

גדולי הדיינים והרבנים בחסידות סקווירא יוצאים בחריפות כנגד OpenAI - 'בינה מלאכותית', התופעה שכבשה בחודשים האחרונים את העולם ומאיימת במידה מסוימת על עתיד המין האנושי. בכינוס שהתקיים בסוף השבוע בחצר החסידות בניו יורק בראשות בני האדמו"ר ורבני הקהילה, הוחלט לצאת בחריפות כנגד התוכנה. 

במכתב תחת הכותרת "גילוי דעת ואזהרה דחופה", כותבים הרבנים: "חובה עלינו להתריע בשער בת רבים על גודל המכשלה והסכנה הנוראה של השירות החדש OpenAI שיש לזה גישה הן ע"י קומפיוטר, ע"י טקסט וע"י טלפון פשוט". 

הרבנים כותבים כי כעת לא ידוע לכל אחד גודל הסכנה, אבל מבירור שעשו הדבר "הוא פח יוקשים לכולנו הקטנים עם הגדולים ה"י", לשון המכתב. 

הרבנים מכריזים כי השימוש בתוכנה זו משמעותה אינטרנט פתוח ללא כל סינון ופתוח לכל התועבות, מינות ואפיקורסות בל הגבלות, ומושך ביותר לכל האיסורים בתורה, "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם" רח"ל, ופשוט שהוא בכלל האיסור החמור של אינטרנט ללא סינון שנאסר על ידי כל גדולי ישראל. 

בסיום המכתב קובעים הרבנים כי השימוש ב AI (בינה מלאכותית) אסור בתכלית האיסור בכל אופן וצורה אפילו ע"י הטלפון. 

חסידות סקווירא הנחשבת לחסידות סגורה הינה הראשונה לצאת נגד התוכנה לאחר שכעת מתברר כי גם על ידי שימוש במכשיר טלפון פשוט ניתן להשתמש בה. 

המכתב שפרסם בית הדין של חסידות סקווירא

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום