עליית מחירי החלב: ב'קאווע שטיבל' דורשים כסף

ב'קאווע שטיבל' הגדול בבני ברק בבית המדרש בעלזא הפתוח 24 שעות ביממה לטובת הלומדים הוחלט על גביית חצי שקל לכוס קפה עקב גזירת הממשלה בעליית מחירי החלב ומצטטים פסוקים ממגילת איכה

משה ויסברג | חרדים 3.5.2023 | 21:49

חדר קפה | צילום: באדיבות המצלם

ב'קאווע שטיבל'  - חדר קפה הממוקם בבית המדרש המרכזי של חסידות בעלזא ברחוב בעלזא בבני ברק הוחלט על גביית כסף לכל כוס קפה כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

תחת הכותרת "בקשה לציבור הקדוש", כותבים האחראים והגבאים של 'מעייני הישועה' המתפעל את ה'קאווע שטיבל' דבר ביום ביומו 24 שעות ביממה כי "עקב גזירת הממשלה הנוכחית בעליית מחירי החלב וכידוע לכל 'מעייני הישועה' שעל ידי בית מדרשנו מספק לקהל הלומדים והמתפללים כאן מעל 650 ליטר חלב בחודש".

במודעה מצטטים את הפסוק מהקינות: "מַה מָּצָאתָ עַוְלָתָה בִּי. כִּי בָגוֹד בָּגַדְתָּ בִּי" מה שמרמז על בגידת הממשלה במצביעים שבחרו בה.

"אי לכך אנו מבקשים לשלם חצי שקל עבור כוס קפה וכן נא לתרום פרנס השבוע או החודש, לזכות, לרפואה או לעילוי נשמת", נכתב.

הקאווע שטיבל בבעלזא 5.

את המכתב מסיימים בברכה "בזכות התורה והתפילה תעמוד לזכותם שימלא ה' משאלות לבכם בגשמיות ורוחניות" וכן מצטטים פסוק נוסף מאיכה: "דבק לשון יונק אל חכו בצמא עוללים שאלו לחם פרש אין להם". 

בית המדרש של חסידות בעלזא פתוח 24 שעות ביימה, ובכל יום ויום שותים שם מאות יהודים ובהם כלל תושבי האזור קפה עם חלב, בבית המדרש למדו בעבר גדולי ישראל רבים. 

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום