סערת אנג'ל: בישיבת חברון הפסיקו את ההתקשרות עם המאפייה

עדכון דרמטי מהחרם על מאפיית אנג'ל בשל ההפגנה של יו"ר הדירקטוריון עמר בר לב הבוקר בבני ברק: בישיבת חברון בגבעת מרדכי הפסיקו את ההתקשרות עם המאפייה, כך גם נהגו בישיבות נוספות | רבים מהח"כים החרדים הוציאו הודעות זעם

משה ויסברג | חרדים 4.5.2023 | 16:43

בחורים בישיבת חברון. אילוסטרציה | צילום: אהרן קראהן, פלאש 90

אחרי המהלך של השר לשעבר עמר בר לב שמונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, שנטל חלק הבוקר (חמישי) במחאת השמאל על חוק הגיוס ושוויון בנטל ובעקבות כך צבר תאוצה חרם שקורא לא לצרוך יותר את מוצאי המאפייה - כעת החרם עולה שלב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים, אחת הישיבות הגדולות בציבור החרדי, הודיעה למאפיית אנג'ל על ביטול ההתקשרות עם המאפייה בעקבות הפגיעה של יו"ר הדירקטוריון בגדול הדור הגרי"ג אדלשטיין אחרי שהפגינו נגדו ונגד הציבור החרדי.

כך גם מזכיר ישיבת נתיב הדעת - קפלן הודיע למאפיית אנג'ל על הפסקת ההזמנות מהמאפייה; ישיבות נוספות בהן רוכשים את הלחמים של אנג'ל, הודיעו אף הם על הפסקת ההתקשרות, ישיבת פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בבית שמש וישיבות ומוסדות נוספים. 

גם ישיבת נתיבות החוכמה (וולפסון) בבית וגן נמסר: "נוטשים את אנג'ל במחאה על הפגיעה במרן גדול הדור". בהנהלת ישיבת 'נחלת הלווים' בחיפה שרק השבוע עברה מברמן לאנג'ל הודיעה לאנג'ל שהחוזה מבוטל והם חוזרים לברמן בגלל הפגיעה בכבוד התורה. 

סופר "תמיד זול" אחת החנויות הגדולות ביותר בשכונת נווה יעקב בירושלים, שלחה הודעה לכל לקוחותיה, שהיא הפסיקה את ההתקשרות שלה עם מאפיית אנג'ל.

הצעד של בר לב עורר זעם בקרב הציבור החרדי וברשתות התגבשה עצומה להחרמת רשת המאפיות. בין היתר חברי הכנסת החרדים הוציאו הודעות גינוי; כך למשל יו"ר ועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו כתב בטוויטר כי הוא לא רוכש יותר ממוצרי המאפייה. 

ח"כ אברהם בצלאל מש"ס פועל בשעות האחרונות מול ראשי הישיבות לנצל את הכח הצרכני הגדול ולעצור את כל ההתקשרויות עם חברת אנג׳ל בגין הפגיעה הקשה ברגשות הציבור החרדי מול ביתו של גדול הדור. לדבריו: "הניסיון להדליק את הלהבות נגד החרדים לא יעבור יותר בשתיקה. נגמר הסיפור שמסיתים בזים ויורקים על הציבור החרדי ללא השלכות וראשי הישיבות נענים בזה אחר זה. אנו מאוחדים אשכנזים וספרדים חסידים וליטאים ואנו נמשיך יחד את החרם הצרכני עד שעמר בר לב יפוטר".

ראש העיר ביתר עילית ויו"ר פורום רשויות חרדיות מאיר רובינשטיין הוציא הודעה חריפה: "הפגיעה החמורה בגדולי ישראל, בדמות אותו שר לשעבר, שעמד כאחרון האנרכיסטים מול ביתו של מרן גדול הדור, היא חוצפה ונבזות מן המדרגה הראשונה. מאיש כזה, שמכהן כיו"ר דירקטוריון חברת אנג'ל, אין לנו שום ציפיות. אבל מחברה שהציבור החרדי הוא מגדולי צרכניה, מצופה עוד היום להודיע על סילוקו של האיש מתפקידו הציבורי, ולא, אנו נקדם בכל הכוח את החרם על החברה. לא נפרנס את הפוגעים בכבודה של תורה. לא נושיט את הלחי השניה! הציבור החרדי מפסיק לשתוק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום