סערה בוועדת הכספים בדיון על קרן הארנונה

במהלך הדיון על קרן הארנונה בוועדת הכספים התפתחה מהומה. גפני: "החוק בעיקרון הוא חוק נכון, ביקשנו שיוקם צוות שיגיע להסכמות". ביבס: "מסתכל על חברי הכנסת של הקואליציה, מי ששלח אתכם זה הציבור שלכם, כדי לומר מה שאתם חושבים באופן אמיתי"

אברהם פריינד | פוליטי 14.5.2023 | 12:40

משה גפני בראשות ועדת הכספים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בוועדת הכספים נמשכת המהומה על קרן הארנונה. ראשי ערים הודיעו כי החוק אינו מקובל עליהם ומבחינתם אין הסכמות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "החוק בעיקרון הוא חוק נכון, ביקשנו שיוקם צוות שיגיע להסכמות, אני לא הייתי מעורב לפרטי הפרטים, אבל אמרו לי שיגיעו להסכמות.

גפני הוסיף: "בגלל שאני רציתי שזה יגיע להסכמה, על אף שהרשויות לא רוצות שהחוק יקרה, אני מבין אותן, אבל העיקרון היה שהגיעו להסכמות. אם אנחנו רוצים שאכן ההסכמות יחולו וזה יהיה על המועצה, על מועצת הקרן אנחנו צריכים את ועדת הכנסת".

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס אמר בדיון: "החוק הזה שאנחנו בגללו נמצאים פה כמעט כל יום, נלחמים בשוחות, ואמרנו שהחוק לא מקובל על השלטון המקומי, אנחנו מתנגדים לו, התנגדנו מראשית, ואנחנו מתנגדים גם עכשיו, הלוואי ויחלוף מן העולם".

ביבס הוסיף: "היינו כאן לאורך כל הדיונים ובילינו שעות, ימים, לילות, עמדתנו הנחרצת נגד החוק. עמדתי שהיה נכון לייצר אחרת את הדיפרנציאליות, לא בחוק הזה. חלק עושים מניפולציה, הקרן מדברת על תמרוץ מגורים, וזה צריך להיעשות דרך תמרוץ של המינהל מהכספים שהם לוקחים".

ביבס פנה לחברי הכנסת ואמר: "אני מסתכל על חברי הכנסת של הקואליציה, מי ששלח אתכם זה הציבור שלכם, כדי לומר מה שאתם חושבים באופן אמיתי".

הוא הוסיף: "אתם גרים באשדוד, פתח תקווה, נתניה, ר"ג, והתפקיד שלכם לעצור ולומר חוק כזה דורסני לא מגיע בחוק הסדרים, אם הוא מגיע בחוק הסדרים, הוא רוצה לעשות משהו אחר. אמרתנו היא ברורה לחלוטין: מתנגדים לחוק הזה, וזה ההזדמנות שלכם תושבי הקואליציה, כי בסוף אתם גרים בערים האלה".

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית ר"ג אמר: "החוק הזה הוא חוק רע, זה חוק שבשם מילים יפות יביא את התוצאות ההפוכות. לעודד בנייה למגורים זה לא. כל ראש עיר צריך להתחיל ממחר לעצור את היתרי הבנייה, וראש עיר שלא יעצור, הוא פושע".

לדבריו, "ברגע שאתה מאפשר להם לקחת עשרות מיליונים מידי שנה, איך אתה רוצה שאממן את תיכון לוסטיג, איך אתה רוצה שאני אשיב לחברי מועצת העיר, למה אנחנו צריכים להמשיך ולממן את התיכון הזה? וישיבת ההסדר, אתה יודע כמה התנגדות יש לזה? קרקע של 100 מיליון ₪, יגידו לי למה אין מתנ"ס לתושבים ברמת עמידר אבל מבנה אדיר לישיבה יש. זה ג'יהאד. אתם הורסים את הערים, זה שהשלטון לא שובת עד היום זה בושה, אני הודעתי שאנחנו פורשים מהשלטון המקומי".

נזכיר כי, בימים האחרונים מפעיל חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, לחץ אדיר על חברי ליכוד ומאיים שיפגעו פוליטית אם יתמכו בוועדת כספים בחוק של השר בצלאל סמוטריץ' להקמת קרן ארנונה שבה רשויות גדולות יפגעו וידרשו להפריש אחוזים גבוהים יותר מאשר רשויות קטנות מארנונה עסקית לקרן שתחלק מענקים לעידוד בנייה.

מנגד, יועצו של ראש הממשלה נתניהו נבו כץ ביקש בשבע שעבר מהח"כים כן למוך בחוק: "ראש הממשלה תומך בחוק, אני מבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בחוק", אמר. נוכח הדברים של יועץ רה"מ התרעמו חברי האופוזיציה וטענו כי מדובר באיום על חברי הכנסת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום