יפן: ראש הממשלה פיטר את בנו כי השתתף במסיבה

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה סילק את בנו הבכור, שוטארו, מתפקידו כעוזר ממשלתי לאחר שמגזין יפני פרסם תמונות של שוטארו וקרובי משפחה מצטלמים במסיבה במעונו הרשמי של ראש הממשלה, לאחר ויכוח במדינה על ערבוב הקשרים הפוליטיים והמשפחתיים במדינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.5.2023 | 11:11

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה פיטר את בנו הבכור, שוטארו, כעוזר ממשלתי לאחר שמגזין יפני פרסם תמונות של שוטארו וקרובי משפחה מצטלמים במעונו הרשמי של ראש הממשלה במסיבת סוף שנה, הדבר הביא לויכוח על ערבוב הקשרים הפוליטיים והמשפחתיים במדינה.

ראש הממשלה אמר כי בנו בן ה-32 יוחלף לאחר שהמגזין "שוקאן בונשן" פרסם בשבוע שעבר את התמונות, שצולמו בדצמבר האחרון. תמונה אחת הראתה את בנו משתתף במסיבה ושוכב על פני מדרגות מפוארות עם שטיח אדום, תמונה אחרת הראתה שני אנשים מצטלמים מאחורי במה רשמית עם חותמת ראש הממשלה.

בתמונה נוספת מתוארים הבן וכ-10 אנשים נוספים עומדים על גרם מדרגות רחב בסגנון "המזכיר את תמונות שצולמו על ידי חברי קבינט חדשים בזמן הקמת הקבינט", נכתב במגזין. המגזין לא חשף כיצד השיג את התמונות, אם כי פרטים על המסיבה הגיעו ממכר של שוטארו קישידה.

"מעשיו בשנה שעברה במרחב הציבורי היו בלתי הולמים והחלטתי להחליף אותו כדי שייקח אחריות", אמר ראש הממשלה. "כמובן שהאחריות למינויו מוטלת עליי ואני לוקח את הנושא ברצינות". הממשלה גם מסרה שבנו יוותר על פיצויי פיטורים ובונוסים.

המעון הוא מבנה ציבורי המיועד לפגישות עסקים וכן מגורים, אבל נראה כי יפנים רבים מתנגדים לכך שמשפחת קישידה תארח שם מסיבות סוף שנה לקרוביהם.

ראש הממשלה פומיו קישידה, הואשם על ידי מחוקקים מהאופוזיציה בנפוטיזם באוקטובר האחרון כשמינה את בנו לתפקיד פוליטי, הוא אמר לישיבת פרלמנט שהמינוי נועד "להציב את האדם הנכון במקום הנכון".

בינואר, הוא הגן על בנו מפני האשמות שהשתמש במכונית רשמית כדי לצאת לטיולים ולקניות בזמן שנסע לחו"ל עם ראש הממשלה. זה לא נדיר ביפן שמנהיגים פוליטיים ממנים את בני משפחתם לתפקידים ממשלתיים. כמעט כלום לא השתנה מאז שהוושינגטון פוסט כתב לפני כמעט ארבעה עשורים, כי "ביפן, פוליטיקה היא הכל במשפחה". אביו וסבו של פומיו קישידה היו מחוקקים של המפלגה הליברלית הדמוקרטית השמרנית, שקישידה עומד בראשה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום