שר החוץ: מדינה אירופאית תעביר את השגרירות לירושלים

שר החוץ אלי כהן הודיע היום בעת ביקורו בהונגריה כי "הונגריה תהיה המדינה הראשונה באיחוד האירופי שתודיע בתוך מספר שבועות על מעבר השגרירות שלה לירושלים". דברי השר הגיעו במסגרת ביקור מיוחד באירופה שמקיים השר במספר מדינות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.5.2023 | 14:56

שר החוץ אלי כהן | צילום: חיים אייזנבך, חב''ד און ליין

"הונגריה תהיה המדינה הראשונה באיחוד האירופי שתודיע בתוך מספר שבועות על מעבר השגרירות שלה לירושלים" כך הודיע שר החוץ אלי כהן בביקור בבית חב"ד קרן אור בבודפשט הונגריה, בראשות הרב שמואל רסקין.

השר כהן נמצא בסיור מיוחד באירופה, שר החוץ השתתף אתמול בפסגת שרי החוץ של פורום סלבקוב (סלובקיה, אוסטריה וצ’כיה) בברסטיסלבה. ופעל לחיזוק הברית הפרו ישראלית. מאבק בטרור האיראני ובתוכנית הגרעין.

 

שר החוץ אלי כהן אמר אתמול: "אנחנו נמצאים בנקודת האל חזור במאבק בתוכנית הגרעין האיראנית. אירופה מבינה היום יותר מתמיד כי איראן הפכה להיות איום גלובלי. אמרתי לשרי החוץ של פורום סלבקוב: אתמול היינו מדינות המפרץ, סעודיה וישראל על הכוונת האיראנית, היום זו אוקראינה. מחר זה אתם. אם לא נפעל ביחד היום, זה יהיה מאוחר מדי. ישראל הפכה להיות נכס אסטרטגי עבור מדינות אירופה בתחום האנרגיה, הביטחון, המאבק בטרור והיציבות האזורית. הזמנתי את ידידותינו, צ׳כיה, אוסטריה וסלובקיה לקחת חלק פעיל בהסכמי אברהם, ולהיות שותפות בקידום השלום, היציבות והשגשוג במזרח התיכון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום