כשמרן הגרי"ג זכר את כל חלקי ה'ברכת שמואל'

עד כמה הייתה ענוותנותו של מרן הגרי"ג אדלשטייין זצוק"ל סיפר הגאון רבי עוזיאל ליבוביץ ראש ישיבת 'ברכת שמואל' והשליחות לאביו הגרח"ש זצ"ל. הסיפור המלא

משה ויסברג | חרדים 4.6.2023 | 23:31

צילום: באדיבות המצלם 

בישיבת פוניבז' לומדים עתה בזמן קיץ מסכת סנהדרין, וזו המסכת האחרונה בה מסר את שיעוריוו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל עד יומו האחרון.

בהקשר למסכת זו, מאורע מופלא המעיד על עומק תורתו של מרן הגרי"ג מעיד עתה בהספד שנשא השבוע על מרן זצ"ל, הגאון רבי עוזיאל ליבוביץ ראש ישיבת "ברכת שמואל" בארה"ק, לדבריו, כשאביו הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצוק"ל הגיע לכהן פאר בראשות ישיבת פוניבז', ואחד מהדוחפים הגדולים לכך היה מרן הגרי"ג זצוק"ל, לאחר תקופה כשהגיעו במחזור הישיבה ללמוד בה את מסכת סנהדרין כנהוג במחזור הישיבה, הגאון רבי חיים שלמה הודיע למרן הגרי"ג בענוותנותו, שכיוון שהוא מוסר בשיעוריו בעיקר רק את תורת זקינו מרן הברכת שמואל זיע"א, וכיון שאין ספר 'ברכת שמואל' על מסכת סנהדרין, הוא הודיע שבזמן קיץ זה הוא לא ימסור שיעורים בישיבה.

מששמע על כך מרן הגרי"ג, הוא קרא לבנו של הגאון רבי חיים שלמה זצוק"ל, הגאון רבי עוזיאל שליט"א ואמר לו שיש לו למסור שליחות לאביו הגרח"ש בדחיפות.

לתדהמת רבי עוזיאל, הוציא מרן הגרי"ג זצוק"ל את ד' כרכי הברכת שמואל המשומשים מארונו, נטל עט ודף, וכבקיא ורגיל הוציא בתטך דקות מראי מקומות לכל היסודות הנמצאים בד' כרכי הספר 'ברכת שמואל', הנוגעים למסכת סנהדרין, וביקש שימסור זאת לאביו זצוק"ל, ובפשטותו הוסיף וביקש שיאמר לו בשמו, שיש לנו הרבה מתורת מרן הגרב"ד זיע"א למסכת זו, ומלבד זאת לקבל מהגרח"ש זצוק"ל זה מסורת התורה, וביקשו שימשיך למסור את השיעורים גם בזמן הקיץ, בו למדו בישיבה מסכת סנהדרין.

זו ע, שבתוך פשטותו השכיל להבליט את עמקותו בתורה, שהוא ידע בעל פה ובקלות את כל כרכי הברכת שמואל, עד שידע בכמה דקות של עיון לרשום את כל היסודות מספריו הנוגעים למסכת מסויימת.

ועל כך היטיב להמליץ הגאון רבי עוזיאל שליט"א – גדולה ענוותנותו, שדרכה הצליח להסתיר עומק עמקותו בתורה בכל מכמניה. סיפור זה דרמטי מכיוון שהגרי"ג היה נחשב לאחד שדרך לימודו היה יותר פשט ופחות עמקות אך הכול היה בענוונותו והחשיפה בסיפור היא שליטה מלאה בד’ כרכי ה’ברכת שמואל'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום