"זה לא התנצלות": עמר בר לב מתראיין וגורם נזק למאפיית אנג'ל

יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל לא מפסיק להזיק לבעלי החברה בה הוא עובד ובריאיון ראשון מאז עלה לביתו של ראש הישיבה זצ"ל והגיש מכתב התנצלות הוא מספק פנינים ומעלה בחזרה את זעמם של החרדים. ירון אנג'ל: "בר לב הינו אדם פרטי ופוליטי. אנג'ל התנצלה מעומק לב"

מאיר גלבוע | חדשות בארץ 8.6.2023 | 09:29

עמר בר לב בבני ברק | צילום: מתוך טוויטר

עמר בר לב יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל והאיש שבגללו החל החרם הצרכני של המגזר החרדי נגד החברה בראשה הוא עומד, מתראיין בסוף השבוע ל'ידיעות אחרונות' לראשונה מאז הגיש במו ידיו מכתב התנצלות לבני ביתו של מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל יחד עם המנכ"ל ירון אנג'ל, מודה כי "הופתע מעוצמת החרם" ומבהיר "לא התקפלנו ולא נכנענו".

"שבוע אחרי כניסתי לתפקיד יו"ר דירקטוריון מאפיות אנג'ל גורמים כאלו ואחרים עשו עליי סיבוב והפיצו פייק ניוז כאילו הפגנתי מול ביתו של הרב אדלשטיין ובכך פגעתי בכבודו", אמר בר-לב ליובל קרני בריאיון שיתפרסם במלואו מחר (שישי). "מראש לא העליתי על דעתי את התוצאה הזאת של החרם. אבל זה קרה מהר מאוד כאשר התחילו לצאת קריאות לחרם, כולל של משה גפני ואריה דרעי, ומשם זה התגלגל. זה לא היה חרם של הרבנים, זה היה חרם שהגיע מהשטח".

בר-לב מודה שהופתע מעוצמת החרם והיקפו, אך מכחיש כי ההחלטה להתנצל הייתה מסיבות כלכליות. "כל הסיפור הוא ממש לא כלכלי", אמר בר לב. "ברור שביטלו הזמנות, אבל מה שהדאיג אותנו זה שאנשים יתחילו להיות מפוטרים מכל מיני מקומות ומוקדים של המאפייה. אז אנשים שמפרנסים משפחות יפוטרו בגלל העניין הזה? רק זה היה חסר לי".

על ההחלטה לסיים את המשבר בניחום אבלים בבית משפחת אדלשטיין אמר בר-לב: "לא התקפלנו ולא נכנענו. זה סיפור שנמשך חודש, לא נלחצנו מהאיומים, אבל ברגע שזה הופך לעוד מאבק בציבור הישראלי ונגד המאפייה - ומה בכלל למאפייה שמספקת לחם כבר 100 שנים ולסיפור הזה - וברגע שהתברר לנו שבכלל מפרשים את השתיקה שלנו כיהירות וזלזול אז היה ברור שצריך לעשות משהו". עם זאת הוא טוען שלא התנצל, למרות שהשאיר מכתב התנצלות ברור בבית הרב זצ"ל: "אני לא רואה בזה מכתב התנצלות. אפשר לתת כותרות מפה ועד להודעה חדשה אבל זה לא מכתב התנצלות".

בעקבות דבריו של בר לב בריאיון, אומר ירון אנגל כי "עומר בר לב הינו אדם פרטי ופוליטי והריאיון הינו אישי ואיננו שותפים לראיון ולנאמר בו. מאפיית אנג'ל התנצלה מעומק לב ובאופן ברור וגלוי התנצלות שאיננה משתמעת לשתי פנים. זו עובדה ואנו עומדים מאחוריה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום