המלאך המושיע של בני הנוער הלך לעולמו; הם באו בהמוניהם ללוותו

הר' הרב דוד עזרא שהקדיש את חייו לטובת עזרה וסיוע לפני נוער בסיכון, נפטר לאחר מחלה קשה ובהלוויה השתתפו מאות נערים שהציל לאורך השנים • בבית נותרו חמישה יתומים שאינם נשואים, ואמם האלמנה אובדת עצות • חייבים לעזור ולסייע

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 20.6.2023 | 12:42

המלאך המושיע הלך לעולמו | צילום: באדיבות המצלם

מאות חניכים צעדו אחר מיטתו של הרב דוד עזרא, רבים מהם בני נוער ורבים אחרים כבר הספיקו להתבגר, וגם הם הכירו את הרב דוד עזרא מאז שהיו בני נוער בסיכון, והרב עזרא נחלץ לעזרתם והציל אותם מהתדרדרות לרחוב.

הרב עזרא היה חסיד ברסלב נלהב היה מתפלל שחרית כוותיקין, ולאחר מכן היה יוצא ליום עמוס בהצלת נפשות רוחנית.

לתרומה ליתומי הרב דוד עזרא הקליקו כאן>>>

במשך שנים הוא עבד בפרויקט של הרווחה מית"ר של ארגון "ובנה" בבית שמש, וגם לאחר שהפרויקט נסגר, המשיך הרב דוד עזרא את מפעל חייו באופן עצמאי והיה פועל לבדו כדי להציל נפשות תועות מרדת שחת.

הוא היה הולך לחפש אותם, את הנערים בסיכון, תר אחריהם, מאתר אותם. מדי לילה היה יוצא לגני שעשועים ומקומות חשוכים ואפלים כדי למצוא בחורים, הוא היה מסור להם ודואג להם לא רק ברוחניות אלא גם בגשמיות. לא פעם היה חותם ערבויות במשטרה על מנת להוציא אותם ממעצר לאחר שהסתבכו בקטטות או בפלילים.

במיוחד היה מקרב את אלו שכולם כבר התייאשו מהם ואף אחד כבר לא ניסה לעזור להם. הוא הרבה לשוחח איתם, למצוא מסילות ללבבם, לסייע להם, להבין את הכאב שלהם ולמצוא לו מזור, בתוך המסגרת, מבלי להמשיך להתדרדר.

לא פעם הכניס את בני הנוער אליו הביתה, בלי לשאול שאלות היה מכין להם מיטה ושמיכה חמה שיוכלו להעביר לילה רגוע לאחר שנזרקו מהבית או ברחו ממנו בעקבות מריבה עם ההורים וכדו'. פעמים רבות החזיק בביתו בני נוער כחלק מהשחרור שלהם לחלופת מעצר, הוא היה מתחייב בפני השוטרים והשופטים שהילד יגור אצלו בתקופה הקרובה, וכך הציל אותם ממעצר.

האישיות הכובשת שלו, הלב הרחום, האהבה שמילאה אותו, סייעו לו להצליח בדרכו. מאות בחורים שזכו להתייצב בעזרתו, ליוו אותו בדרכו האחרונה, מאות בחורים שהציל מהרחוב, הרים מפי פחת, הודות לחיוך שלו וללב השומע שלו. רבים מהם כבר זכו להתחתן ולהקים בתים בריאים, בתים כשרים. רבים מהילדים שלהם, 'נכדיו הרוחניים' של רבי דוד עזרא, הגיעו יחד עם אבותיהם להלוויה, כדי לחלוק כבוד אחרון לאיש שהציל את אבותיהם מרדת שחת.

הרב עזרא שנפטר לאחר שלוש שנות מחלה קשה ונוראה, הותיר אחריו את רעייתו אילה וחמישה יתומים, אף אחד מהם לא נשוי עדיין. הגדולה מהם בת 20 והקטנה בת 8.

"המשפחה חסרת כל", מסביר אחד מהעוסקים במלאכת הקודש, "חייבים לעזור להם. במשך שנים האיש המיוחד הזה ויתר על מה שהוא הכי אהב לעשות כדי להציל נשמות. שנים של תרומה למען החברה והקהילה, עכשיו אנחנו צריכים להחזיר לו כדי לקחת חלק במצוות הגדולות שעשה, וכדי שאלמנתו ויתומיו לא יהיו רעבים ללחם".


לתרומה ליתומי הרב דוד עזרא הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום