לראשונה: צאצא לבית בעלזא יגיע לביקור באוסטרליה

הוועדה המכינה באוסטרליה בהכנות שיא לקראת ביקורו המרומם של הנכד הבכור לבית בעלזא - הרה"ג רבי שלום רוקח שיגיע לביקור ראשון במדינה הרחוקה בשליחות הסבא הגדול וישתתף בשרשרת אירועים גדולה. משה ויסברג עם כל הפרטים מהביקור ומההיסטוריה - לראשונה נצר לבית בעלזא ידרוך על אדמת אוסטרליה

משה ויסברג | חרדים 21.6.2023 | 16:54

הרה"ג רבי שלום רוקח בנאומו | צילום: האחים לענטשעווסקי

קהילות החסידים בעיר מלבורן שאוסטרליה לובשים חג. לראשונה בהיסטוריה החסידית בעיר, יופיע אחר כבוד הרה"ג רבי שלום רוקח נכדו בכורו של האדמו"ר מבעלזא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הביקור מגיע לאחר שהועברה בקשה מטעם ראשי הקהילה, ולהפצרתם של חסידי בעלזא במלבורן, הנמצאים בריחוק מקום שביקשו שיבוא שליחו האישי ונכדו הגדול של האדמו"ר לביקור של התעלות וחיזוק הלבבות, להפיח בהם רוח חיים של התעלות בחסידות, ורוח של אהבת תורה ויראת שמים.

ואכן, הנכד הגדול נעתר, וביום חמישי הקרוב, י' בתמוז, יגיע לראשונה צאצא לבית בעלזא לראשונה על אדמת אוסטרליה, לאחר שיטרח לעשות את הדרך הארוכה בראשות משלחת מיוחדת של "מרכז מוסדות בעלזא" שיבוא כדי לאחד את הלבבות ולרומם את קרן התורה והחסידות בעיר.

במרכז הביקור תתקיים שבת התאחדות והתעלות לכל חסידי וידידי בית בעלזא אותה ינהל הרב שלום רוקח כמנהג בעלזא ובכל דרכיו של זקנו הגדול האדמו"ר, ובמשך כל השבת יסעדו כל החסידים יחדיו כאיש אחד בלב אחד תחת צילו של האורח הנכבד אשר ירומם וישמח את הלב ויפעל לטובה אצל כל אחד.

הלוגו שעוצב לכבוד המסע

רבים מתושבי העיר, חסידים וידידים ובעלי בתים, המתרגשים עד מאוד לנוכח הביקור המיוחד כבר התעניינו על הביקור המיוחד של נסיך בית בעלזא, שאצילות וגדלות משמשים בו בבת אחת, ורבים כבר הזמינו מקום להשתתף במעמד של ההתוועדות ביום חמישי בערב, מסיבת קבלת הפנים שתתקיים לאורח, וכן רבות מדובר על מסיבת "שבת אחים" המיוחדת שתתקיים בשבת זו בהשתתפות האורח, בבית המדרש קהל "עדת ישראל" בעיר, בראשות המרא דאתרא הגאון רבי שלמה קאהן אישים נכבדים ורבני העיר.

במהלך עשרת הימים בהם ישהה האורח בעיר מלבורן, הוא יעמוד בראש שרשרת אירועים, אירועי חינוך וחיזוק, יערוך ביקורים אצל רבני כל הקהילות, ובנוסף אף יקיים ביקורים בכל מוסדות התורה החינוך והחסד בעיר ויאציל עליהם את ברכתו הרבה.

כמו כן יישא דברי תורה ודברי ברכה במוסדות החינוך ובישיבות, יישא דברים בפני התלמידים החשובים ולהגביר בהם אהבת תורה ויראת שמים, שיוכלו ההורים לרוות רוב נחת מכל הבנים והבנות, ולמלא את שאיפותיהם בהצלחה.

לצד ההתוועדות המרכזית שתתקיים ביום חמישי בערב, תתקיים גם במוצאי שבת מלווה מלכה לידידי המוסדות בארץ ישראל בראשות ובהשתתפות האורח, בו הוא יביא בפניהם את ברכתם של רבני הישיבות ומוסדות התורה דחסידי בעלזא בארץ ישראל, המודים מקרב לב לכל השותפים הנאמנים, אשר גם ממרחק עצום עומדים בנאמנות לימין ממלכת התורה של חסידות בעלזא בארץ ישראל.

הוועדה המכינה של חסידי בעלזא בעיר בראשות העסקן הרב אליהו בנדיקט, מנהל המשרד הראשי של המוסדות ואיתו הצוות הגדול והפעיל, עושים כבר כמה שבועות את כל ההכנות הרבות לקראת הביקור המרומם כדי לדאוג שהכל יעבור בשלום בעז"ה, להנאת ולסיפוק החסידים והאוהדים המתכוונים להשתתף בכל האירועים הנכבדים שיתקיימו בשבוע זה בעיר מלבורן.

הרה"ג רבי שלום רוקח נודע בגדולתו בתורה, אציל המידות ונחבא אל הכלים, משמש כראש כולל למצוינים "אהבת תורה" בירושלים ורבים שוחרים לפתחו לשמוע ממנו דברי תורה והדרכה. לצד כוחו הגדול בתורה, התברך בפה מפיק מרגליות, ונושא דרשות של חיזוק בקרב קהילת בעלזא, ומוסר בקביעות שיעורים מחכימים ומעמיקים בהיכלי הכוללים ובמוסדות התורה בארץ ישראל.

כעת, ייהנו ממנו גם תושבי אוסטרליה הרחוקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום