בעל ה'אמרי ח"ן': הגאון רבי חיים בן סניור זצ"ל

הגאון רבי חיים בן סניור זצ"ל מגדולי תלמידי החכמים ומזכה הרבים שקירב יהודים רבים לאביהם שבשמים הלך לעולמו בגיל 89 לאחר שעבר אירוע מוחי פתאומי. עד ימיו האחרונים שקד על התורה כאברך צעיר. הלוויתו הבוקר מבני ברק לסגולה

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 29.6.2023 | 10:02

הגאון רבי חיים בן סניור זצ"ל | צילום: ש.פ.ה

ברוך דיין האמת: מבית החולים שיבא בתל השומר הגיעה הלילה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון רבי חיים בן סניור זצ"ל משכונת רמת אלחנן בבני ברק ששקד על התורה כל ימי חייו ורבים השיב מעוון, לאחר שעבר אירוע מוחי בתחילת השבוע והוא בן 89 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בסוריה בכ"ג כסלו תרצ"ג לאביו ר' נתן בן סניור ז"ל ולאמו מרת לאה ע"ה. 

כל ימיו שקד על התורה במסירות נפש מופלאה, היה יושב ושוקד על תלמודו בכולל שבתלמוד תורה 'שתילי זיתים' בבני ברק שם גם שימש בעבר כמנהל חינוכי במשך שנים רבות. הרב זצ"ל היה יושב ולומד כאברך צעיר ממש עד לימיו האחרונים. 

היה מגדולי מזכה הרבים והיה מכתת את רגליו לערי הפריפריה למסור שיעורים ושיחות ולקרב יהודים לאביהם שבשמים ורבים השיב מעוון. 

מרן הגר"ע יוסף זצ"ל אף כתב עליו תארים מופלגים, לאחר ששאלו האם יוכל לצאת מבני ברק לתל אביב במוצאי שבת לפני זמן רבינו תם בכדי לזכות את הרבים, מרן הרב עובדיה התיר לו בשביל זיכוי הרבים וכך קירב משפחות רבים לאביהם שבשמים. 

בהיותו תלמיד חכם מופלג שהיה עמל בתורה חיבר את הספרים "אמרי ח"ן" על התנ"ך ג' כרכים הספרים עוסקים במדרשי חז"ל ומפרשי הנביאים.  

כך גם בימים נוראים היה מכתת את רגלי למקומות שוממים ונידחים בכדי לקרב עוד יהודים בתפילות בימים הגדולים. 

הרב בן סניור זצ"ל הרביץ תורה לעדרים וחינך את התלמידים להשקפה טהורה וליראת שמים אמיתית.

בתקופת הקורונה התפרסם סרטון עם דברים מחזקים מהמנוח זצ"ל על מה באה הקורונה לעולם, בסרטון נשא דברים חיזוק וחיזק את עם ישראל. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך אחד מבניו המפורסמים הוא הגר"נ בן סניור רבה של שכונת אור החיים בבני ברק וראש מוסדות 'בנין ציון', אחד מחתניו הוא הגר"א זכותא רבה של צפון בני ברק.

הלוויתו תתקיים הבוקר בשעה 9:30 מבית הכנסת המרכזי בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, ותעבור דרך תלמוד תורה 'שתילי זיתים' ברחוב חידושי הרי"ם לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמת וצרורה בצרור החיים

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום