הצדקת של ירושלים: הרבנית מלכה גרוס ע"ה

הצדקת ואשת החסד של ירושלים הרבנית מלכה גרוס ע"ה שלא פספסה אף יום בכותל, ואמו של הגאב"ד הגר"מ גרוס הלכה לעולמה בגיל 97. משה ויסברג על דמותה של הרבנית שהייתה מוכרת בכל ירושלים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 29.6.2023 | 19:14

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתה בשיבה טובה של הרבנית הצדקנית אשת החסד של ירושלים מרת מלכה גרוס ע"ה, והיא בת 97 בפטירתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים לא חשה בטוב והיום הובהלה לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים ובדרכה לבית החולים נפטרה למגינת לב. 

המנוחה ע"ה נולדה בהונגריה בט' אדר תרפ"ז לאביה ר' מרדכי ז"ל ולאמה מרת גלה ע"ה. היא עברה את מאורעות השואה האיומה ועל ידה חרוט המספרים שהיו לסמל השואה.  

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרב ר' צדוק גרוס זצ"ל שהיה מתלמידי ישיבת לומז'ה בפתח תקווה, והיה חברו לספסל הלימודים של הגר"ז רוטברג זצ"ל ראש ישיבת בית מאיר וגדולי תורה נוספים, בעלה היה איש ירא אלוקים שהיה ידוע בזהירות הלשון, בירושלים למד אצל הגאון רבי ישכר גולדשטיין זצ"ל בשומרי החומות. 

הרבנית ע"ה התגוררה ברחוב שבטי ישראל, היא התאלמנה מבעלה ר' צדוק זצ"ל לפני למעלה מארבעים שנה.

בכל יום הייתה הולכת לכותל המערבי - שריד בית מקדשנו שם הייתה מתפללת תפילת מנחה ולאחר מכן לקבר רחל, גם בשבת הייתה הולכת פעמיים פעם אחת אחרי הדלקת נרות ולאחר מכן בשבת לאחר הסעודה שם הייתה נשארת עד מוצאי שבת ולא הייתה חוזרת באוטובוסים הראשונים לביתה כי שמא הם חיללו שבת.

הרבנית הייתה מפורסמת בתפילותיה הזכות, מעמד הדלקת נרות שבת אצלה בערב שבת, הייתה בבכיות נוראיות. 

היא הייתה מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת 'תפארת בחורים' אצל מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל ופעם שהגרי"ש התפלל בביתו ביקש הגרי"ש להודיע לה שהיא היחידה שתבוא לעזרת נשים. היא הייתה משלמת לכהנים במשך שנים במנין אצל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שיבואו לברך את עמו ישראל באהבה. 

בירושלים היה לה מפעל חסד שלם של צדקות, בגדים ועגלות למשפחות נזקקות, היא הייתה עוזרת למשפחות כל הזמן והייתה כל היום עוסקת בצדקות וחסד. 

כבר בשעה 4:00 לפנות בוקר הייתה הרבנית גרוס מתעוררת וסדר יומה היה סביב חסד וחסד. כל שיג ושיח שהיה לה עם הבריות ומה שתמיד דיברה לבנות היא דיברה על תורה, תמיד אמרה לבנות ישראל: "תדעו דבר אחד, אם תתנו לבעל לשבת ללמוד אפילו שלא יוריד פח, תראו שהכל יסתדר ולא יהיו שום בעיות". 

בחיה שיכלה את בנה הבחור שמחה גרוס ז"ל שנהרג בתאונה מחרידה בה נהרגו אז 4 תלמידי ישיבה שנסעו לקברי צדיקים בצפון.

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנה יחידה הגאב"ד הגאון רבי מרדכי גרוס מגדולי פוסקי דורנו, נכדים ונכדות וצאצאים רבים. 

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום