גדולי ישראל במכתב חריף כנגד הקמת הישיבה החדשה של הרב לייבל

גדולי ישראל במכתבם: "והנה שמענו כעת שעומדים להקים מוסד המתקרא ישיבה גדולה המערבת חול בקודש ר"ל בעיר בית שמש". "חלילה חס ושלום לשלוח בניהם ותלמידיהם לשם". על המכתב הוסיף הגרמ"צ ברגמן בכת"י: "הנני מצטרף למען שמירת מסורת החינוך הטהור בבית שמש ובכל ערי ישראל"

אברמי פרלשטיין | חרדים 11.7.2023 | 10:13

הרב דוד לייבל | צילום: ארכיון בחדרי

מכתב חריף של מרנן ורבנן גדולי ישראל כנגד הקמת ישיבה המערבת לימודי חול. בשבועות האחרונים הכריז הרב דוד לייבל נשיא קהילות 'אחוות תורה', כי הוא שואף ומתעתד להקמת ישיבה בשילוב לימודי חול, בה יוכלו התלמידים לעשות 'תואר' שיכשירם לשוק העבודה.

אמירתו של הרבי לייבל עוררה סערה גדולה בקרב הציבור החרדי ובני התורה, הבוקר, יום שלישי, מופיע מכתבם החריף של גדולי ישראל, כנגד המגמה והרצון להקים את הישיבה, גדולי ישראל אף מזהירים במכתבם שלא לשלוח בחורים ללמוד בישיבה ואף לא לתמוך בה באיזושהי צורה.

נוסח המכתב החריף שנוסח על ידי ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, נכתב, כי "לימוד התורה מאז ומתמיד הי' טהור ונקי מכל שמץ עירוב של דברים אחרים".

"ומסרו נפשם על כך רבותינו ולחמו מלחמת קודש כנגד כל התכניות לערב לימודים אחרים ואפי' כל שהוא בתוך היכלי התורה הישיבות הקדושות".

"והנה שמענו כעת שעומדים להקים מוסד המתקרא ישיבה גדולה המערבת חול בקודש ר"ל בעיר בית שמש".

"החובה היא להתריע כנגד זאת בקול רעש גדול, ולעורר את יראי - השם בכל מקום שהם כי חלילה חס ושלום לשלוח בניהם ותלמידיהם לשם, ולתמוך בהם באיזו שהיא תמיכה, חלילה וחלילה".

"ואשרי כל מי שיש בידו לבער את הנגע הזה עוד מתחילת פריחתו, ויהא כרם בית ישראל הנאמנים להשם ולתורתו נקי מכל ספיחי תרבות חטאה זו, כולו קודש רק ללימוד התורה קיום מצוותי' והליכה באורחותי'".

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן הוסיף על המכתב בכת"י: "הנני מצטרף למען שמירת מסורת החינוך הטהור בבית שמש ובכל ערי ישראל".

עוד הצטרפו בחתימתם למכתב: מרנן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין והגר"צ דרבקין ראש ישיבת גרודנא באר יעקב.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום