מחר יפורסם מדד המחירים של חודש יוני - מה צפוי לנו?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם מחר את מדד המחירים לצרכן של חודש יוני, שצפוי לעלות בעד 0.3% | נתון זה צפוי להוביל להאטה נוספת באינפלציה לשיעור של כ-4.5%

ראובן כספי | כלכלי 13.7.2023 | 17:49

סופרמרקט. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מדד המחירים לצרכן של חודש יוני שיפורסם מחר (שישי) יהיה ככל הנראה נמוך יחסית, והוא  צפוי לעמוד על 0.2%-0.3%. נתון זה צפוי להביא באופן הזה להורדה נוספת של האינפלציה השנתית בישראל לשיעור של כ-4.5%, זאת בשל העובדה שהמדד של חודש יוני בשנה שעברה עלה בשיעור גבוה יותר של 0.4% וכעת הוא צפוי לצאת מהדגימה השנתית לאחר 12 חודשים.

התחזיות לאינפלציה כה נמוכה באופן יחסי, נובעות הן בשל סיבות הנובעות מעונתיות של תקופת הקיץ, וכן בשל המשך סבסוד הדלק ע"י משרד האוצר, וכן הוזלה עולמית במחירי חומרי הגלם החודשים האחרונים.

העלייה הנמוכה של מדד חודש יוני, וכן תחזית למדד נמוך באופן יחסי שיעלה בכ-0.3% גם בחודש יולי, צפויים יחד לגרום לירידה של האינפלציה בישראל בשיעור שנתי תוך חודשיים באחוז אחד שלם, שכן מדד חודש יולי אשתקד עלה בשיעור גבוה במיוחד של 1.1% ואף הוא צפוי בעוד כחודש לצאת מהדגימה השנתית.

נתונים אופטימיים אלו אמורים, בסופו של דבר להקל על החלטות הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בבואה להודיע על החלטות הריבית הקרובה הצפוה ב4 לספטמבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום