הרבנות בארגנטינה נגד המשקה הפופולרי: "יין נסך"

בהודעה שמפרסם וועד הכשרות בבואנוס איירס ארגנטינה נכתב כי אין לשתות 'ספרייט זירו' | הסיבה היא שבוצעו שינויים ברכיבי המשקה ואחד המרכיבים מכיל יין נסך | יש לציין כי לא מדובר במשקה 'ספרייט זירו' שנמכר בישראל.

ראובן כספי | חדשות בעולם 16.7.2023 | 18:16

קוקה קולה | צילום: unsplash

בהודעה חריגה, שפורסמה בסוף השבוע שעבר ומתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים', יוצאים בוועד הכשרות של 'קהילת החרדים בבואנוס איירס' בראשותו של הרב פייבל אברהם סופר, נגד שתיית משקה ה'ספרייט' בדגש על הספרייט זירו.

בהודעה נכתב כי המשקה הפופולרי שעד כה היה מאושר ע"י הוועד בשל האישור שניתן לו ע"י הרב לנדא זצ"ל שהיה רב העיר בני ברק, כבר לא עומד בכשרותו וכי אין לצרוך את השתייה הזו יותר.

הסיבה היא, כך נכתב בהודעת הוועד, שכיום בוצעו שינויים ברכיבי המשקה ואחד המרכיבים מכיל יין נסך ובשל כך אין לשתותו עד להודעה חדשה. לא ברור בשלב הזה אם וכיצד ההודעה תשפיע על צריכת המשקה כאן בארץ.

יש לציין כי לא מדובר במשקה 'ספרייט זירו' שנמכר בישראל. 

המודעה המלאה

לפני מספר שנים נשאל הרב לנדא זצ"ל, רבה של בני-ברק, האם המשקאות מחברת "קוקה קולה" (כגון: ספרייט, קינלי קולה וכו') המיוצרים באוקראינה – מותרים לשתייה שם וענה שכיוון שלא ידוע מאיזה מרכיבים נעשים שם המשקאות – אסור בוודאי לשתותם. ואף הוסיף במשקאות של "קוקה קולה" באוקראינה יש חשש של יין נסך.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום