מסוכן: חיידק מעיים התגלה בקו הייצור של מטרנה

חיידק מעיים התגלה בקו ייצור של תחליף חלב אם. החיידק התגלה בקו ייצור של תחליף המיועד לתינוקות עד גיל חצי שנה. הממצאים נתגלו הודות לבדיקות איכות וסטנדרטים קפדניים, עוד בטרם יציאת המוצרים משטח המפעל לחנויות

אלי קליין | בריאות 18.7.2023 | 11:55

אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חיידק מעיים התגלה היום בקו ייצור של תחליף חלב אם של חברת מטרנה. החיידק עלול להיות מסוכן לתינוקות והוא התגלה בקו ייצור של תחליף המיועד לתינוקות עד גיל חצי שנה, כך דיווחה קטי דור ב'כאן חדשות'.

מחברת מטרנה נמסר: "החברה מבקשת ליידע את הציבור כי צפוי חוסר במוצרי מהדרין שלב 1. זאת בשל בדיקה שגרתית במפעל בה בעקבות ממצאים מיקרובאליים שנמצאו לאחרונה, החורגים מהסטנדרט המקובל. למען הסר ספק - כל מוצרי מטרנה הנמצאים בחנויות שווקו רק לאחר שכל הבדיקות הנדרשות נמצאו תקינות, לפי סטנדרטים לייצור מזון תינוקות. הממצאים נתגלו הודות לבדיקות איכות וסטנדרטים קפדניים, עוד בטרם יציאת המוצרים משטח המפעל לחנויות. משרד הבריאות עודכן על ידי מטרנה באופן מיידי והחברה פועלת עימו בשיתוף פעולה מלא. אנו מתנצלים על אי הנוחות".

ממשרד הבריאות נמסר: "כי עם קבלת הדיווח מהחברה על הממצאים במוצרי תמ"ל שלב 1 בכשרות מהדרין של מטרנה, הגיעו גורמי המקצוע משירות המזון במשרד הבריאות על מנת לבצע בקרות ופעולות נוספות במטרה ולוודא שאכן לא הגיעו מוצרים שיש בהם סיכון לשווקים.

מדיווחי החברה - כלל המוצרים ששווקו עברו את הבדיקות הנדרשות וזאת בהתאם לאמות המידה אשר נקבעו ברגולציה הרלוונטית במוצרים אלו".

ממשרד הבריאות נמסר עוד, כי "המשרד ממשיך לפקח ולוודא כל העת שעסקי מזון מממשים את אחריותם כלפי הצרכן לשמירה על בטיחות המזון במטרה להגן על בריאות הציבור".

מקרה דומה קרה ב-2003 אז מתו תינוקות. סדרה של מקרי מוות ותחלואה חמורה בתינוקות התרחשה בישראל עקב חסרונו של ויטמין B1 בתרכובת מזון לתינוקות, מתוצרת חברה גרמנית אשר שווקה על ידי החברה הישראלית "רמדיה".

בעקבות הפנייתם של תינוקות רבים לחדרי מיון בבתי חולים עם ליקויים בהתפתחות מערכת העצבים, התגלה כי המזון היה חסר ויטמין חשוב מאד. חמישה מהתינוקות נפטרו ואחרים נפגעו בצורה חמורה, בעקבות הפרשה נסגרה לצמיתות חברת רמדיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום